Tisdagen 28 December - Jobbar natt...

Hej alla nattugglor.. (varning for langt inlagg..)

Just nu är jag inne på min andra natt på jobbet. Klockan är strax över 01 och jag har jobbat sedan kl 21 och har på 4 timmar tagit 20 samtal. Vädligt Korta samtal ska jag notera... Att jobba natt här är hur skönt som helst. Det är lugnt, för lugnt... Igår tog jag 28 samtal på hela natten, dvs 11 timmar och utöver det blev det ett par avsnitt av "Ung & Bortskämd" och sova 1 timme. Hitills inatt har jag har pimplat te, ätit dounts och försöker sysselsätta mig med diverse youtube-klipp och tidningar på nätet.. Det är 7 timmar kvar och vi får väl se vad jag hittar på senare, ringa lär det jue inte göra... haha! Under natte-tid är vi 4 personer som jobbar under veckan och jag kommer att jobba t.o.m måndag nästa vecka som är mitt sista pass på jobbet innan jag slutar för gott och går på en veckas mini-semster innan det är dags för plugg igen. Känns som jag väntat på evigheter på detta nu.

Förövrigt hemma hos Alvaro och hans päron är det totalt kaos. Dom håller på att installera element i hela lägenheten och det är en snubbe som har varit där och borrat och grejat nu i två dagar. Han är snäll som ger familjen sovmorgon fram till klockan 09 innan han börjar väcka dem med diverse oljud. Precis lagom tills när jag faktikst kommer hem klockan 09 och ska sova vid den tiden. Som tur är så kommer han bara vara där i 2 dagar till men han har lämnat hela lägenheten dammig efter allt borrande så mama Maite är i smått panik och hon lär få sitt damp-anfall väldigt snart... stackars mama..

Det är dock nog inte bara mama som tycker det är kaos hemma. Jag själv känner mig stressad av att leva "på" någon annan. Missförstå mig inte, jag älskar att bo hemma hos Alvaro och hans familj. Jag känner mig precis som hemma med mamma, pappa och lillasyster. Vi gnabbar och vi fnyser åt varandra, men vi skrattar och hjälps åt hemma. Det är bara det att det att jag bott här alldelles för länge nu känner jag. Jag vill ligga i min egna soffa och zippa fram kanaler och bara titta på det jag vill se. Vill jag inte laga mat en dag så vill jag kunna skita i det... Ah ni vet, bo själv och bestämma själv helt enkelt.

Iallafall... Eftersom att den största borrningen kommer vara imorgon bitti har jag bestämt mig för att jag ska sova i våran nya lägenhet. Alvaro har vari där ikväll och satt igång elementen så att lägenheten värms upp ordentligt, sen har han hunnit med att skruva ihop lite bord och hyllor där hemma hos oss. Imorgon bitti blir jag upphämtad och så åker vi dit tillsammans och sen klockan 09 kommer den efterlängtade soffan!

Att handla mat på internet på spanska är dock ingen höjdare, speciellet när man inte kan få se varorna på bild. Jag som (hemma i sverige) älskar att storhandla med kundvagn och hela kittet satt på Mercadonas hemsida idag med mama Maite och klickade hem matvaror för hitills strax under 2000 kr, dock är inte allt inhandlat ännu, så vi får se hur den summan blir. Men jag har nog klickat hem allt ett hushåll behöver. Allt från vatten-dunkar till bomullstopps och spary-grädde, haha! Den stora anledningen till att detta har gjorts via nätet är dels för att vi bor på 4:e våningen utan hiss och vi har ingen bil att packa skiten hem med. Dvs hade jag gått och köpt detta för hand hade det nog tagit en vecka innan jag hade blivit klart med mitt nödvändiga mat-shoppande.


Förutom att jag kommer jobba fram till måndag är min vecka inte specillet planerad. Jag ska träffa Marina äntligen på torsdag eftermiddag, men tänkte även försöka att inhandla lite thai-indigrienser i stan så jag har mitt thai skafferi klart tills vi flyttar in. Ni ska se, lägenheten är så fiin!

Jaha, närhe... då var det 6 timmar kvar innan jag slutar. Klockan 01.50 . Vad ska vi hitta på nu då...?


From Barcelona with Love // Thai





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0