Torsdagen 23 December - Min hårförlängning

Hej hej!

Idag är jag ledig, så jäkla skönt. Sov till 12 tills jag kände att magen kurrade och då var det bara att går upp och äta frukost. Har inte hunnit göra mycket idag men det är rätt skönt det oxå. Senare ikväll/natt ska jag jobba på Soma igen. Dom undrade om jag ville jobba och eftersom att det lukar CASH kan man inte säga nej, har iofs ingen planerat ändå så varför inte?

Jag vet inte om jag berättade att jag berättade att jag gjorde en hårförlängning i Thailand dagen innan vi åkte hem? Jag har tidigare gjort en massa hårförlängningar á la homemade, vilket blir bra den dagen man gör den, men efter första tvätt ser man mer ut som ett nypippat troll i huvudet och som dessutom tar 2 timmar att fixa till.

Jag gjorde en hårförlängning senast jag var i Thailand 2007 och dom gör dom superbra eftersom håret man köper är äkta. Jag menar att håret du köper, så sitter håret fortfarande kvar i samma tofts som personen som klippte av sig det. Fantastiskt bra och håret känns precis som ditt eget och du tappar inget hår när du tvättar det.

Normalt sett tror jag att det kostar ca 1000 kr/100 euro för runt 100 slingor, men eftersom jag ville ha extra tjock hår valde jag att ha 200-250 slingor (3 tofsar) och då fick jag betala 4000 bath inkl. insättning, vilket kostade mig totalt 900 kr/90 euro. Jag tvättar det 1-2 ggr i veckan och det håller sig jättebra. I love it !
Jag valde att sätta in hår med naturligt fall som varken var för låckigt eller rakpermanentat, eftersom att det passar mitt naturliga hår bäst.


En bild som togs förra veckan på Soma.


Håret i alla toftsar!


Mitt hår är insatt såhär.
Dock inte med limm tillsammans håret, utan med sådana runda metall-saker som man lämmer åt,
vilket gör att det inte skadar håret och är lättare att ta bort och sätta i igen.


Puss och kram.

From Barcelona with love // Thai

Kommentarer
Postat av: Sandra

Va fint det va! Jag vill också åka till thailand o få så fint hår:):)

2010-12-25 @ 19:10:13
URL: http://lofvenberg.blogg.se/
Postat av: Micka

Jätte fint Thai! Ännu hetare med en lugg till:) <3

2010-12-29 @ 09:18:32
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag ska till Thailand och jag funderar på att göra en hårförlängning där. Vart gjorde du din någonstans? Och kunde du ta ur det själv sen? Tacksam för svar :D

2011-02-23 @ 12:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0