Måndag 15 Februari - Carnival & Alla hjärtans dag!

I mitten på förra veckan så började carnivalen här i Barcelona och ialla andra städer runt omkring. Den firas rejält och inte minst i Sitges, en liten strandstad som ligger 20 minuter söder ifrån Barcelona och som är en utav världens mest kända gay-metropoler. Folk är utklädda till max till allt man kan tänka sig. Tetrisspel till den finaset drag-queen man kan tänka sig. Alla går i tågmassor på gator och hela stan är som en storfyllefest. Jag tog dock inte tåget till Sitges alla utan jag firade på annat sätt.

I fredags slutade jag sent på jobbet vilket resulterade en massa stress innan jag skulle till Solo. Självklart skulle jag oxå klä ut mig! Det blev aerobics-brud á la 80's och outfiten blev riktigt lyckad, kanske inte pga just outfiten utan för att jag och 2 andra (Alvaro och Mario) var dom ända som var utklädda på HELA Solo denna fredag kväll.. (!)
Jag ville dö när jag gick in på clubben och insåg att det enbart jag i alla färgglada tyger tillsammans med gubbar i kostym och snygga damer i glitter-klänningar. Det blev ett par glas innan jag ens faktiskt ville dansa, haha. Kvällen var ändå kul och vi gick vidare till Otto zutz efter det och även där entrade jag ensam som carnival-firare. ÄCSH, va fan, man får väl bjuda på sig själv! Måste säga att mina tanga-badräkt gjorde succé, men helvete vad den skav !


Påklädd och taggad för aerobics!


Alvaro i sin flamenco-klänning och öronhängen, jag och Chusbu på Solo.



Lördagen kom och jag var mindre sugen på sprit, men lyckades dämpa baksmällan med världens bästa paella gjord av mama Maite. Vi fick även färska jordgubbar med grädde, vilken mättade magen rejält.. Thank god.


Spansk bakfyllemat! =)


På eftermiddagen på lördagen tog vi tåget till Cunit, då Alvaro skulle spela i Calafell senare på kvällen. När vi klev av på tågstationen, stod det utsmyckade vagnar ialla former och färger tillsammans med 1000-tals utklädda carnival-folk. Vilken känsla! Varje vagna taggade med sin musik och människor, gamla som små 5-åringar var utklädda till max! Det var så kul att se att alla verkligen tog detta på allvar och verkligen gick in i detta, vilket får än att tänka hem till sverige och insé att den ända vettiga tradition vi har i sverige är typ midsommar och julafton, vilket är Jättekul... suck.
Iallafall, efter 1,5 timmes virrade runt bland folk för att ta kort och bara se hur kul folk hade det började själva paraden, alla gick och åkte i tåg och det dansades och sjöngs! Tyvärr, börjde det småregna och bli kallt så vi drog oss hemmåt, men dom som deltog i carnivalen sket väl knappst i vädret...

Senare på kvällen bar det av mot The Suite igen, och det var lika kul kväll som vanligt. Jag var en utav dom ända igen som inte hade klätt ut sig !! Typiskt att man missade helt fel dag lixom. Alla var utklädda och det var knappt jag kände igen dom få som jag känner där. The Suite som normalt sett stängen kl 03, var öppet och smockfullt fram tom 05.30 då man äntligen bestämde sig för att stänga. Vi gick en snabbis till Deja Vú och dansade till gamla klassiker och hade lika kul som vanligt. Vilken kväll...!


En av alla carnival-delatagande. Uppblåst som faen!



Välklädda fiskar.


Senare på The Suite. Alvaros vänner...


Fest och fylla på The Suite.

Dagen efter vaknade man upp med utsikt till havet, solen sken och det var kallt, men det påminde så mycket om sommaren.. helvete vad jag längtar. Kommer att spendera så många helger som möjligt i Cunit bara för att jag tycker det är så härligt att vara där..

Vi spenderade hela dagen i Cunit, åkte runt i Marios bil, käkade på Outlet och hälsade på folk och flummade som vanligt. Kom tillbaka till Barna vid 21 på kvällen. Åkte hem till Alvaro, då alla mina grejer till jobbet var där..
Alvaro skulle jobba, så jag käkade middag ensam med familjen och tittade på TV med Lili tills Alvaret kom hem och myste ner oss i sängen på Alla hjärtans dag. Jag fick en parfym tidigare i veckan, Nina Ricci... lukar skitgott. Till Alvaro var man ju smart ytterligare ännu en gång och köpte 2 timmar på ett känt spa här i Barcelona med massage och värmebad för oss båda. Man måste ju vara smart !!! =) Jag kommer nog njuta mer än han, men äsch va fan...! =P

Idag har inte hänt mycket... Sov som sagt efter jobbet och när jag vaknade så blev det att städa lite igen. Nu ligger jag i sängen med smygande mensvärk, så jag tror att jag ska ta mig en dusch sen, så jag blir varm.
Vad har vi kvinnor gjort för att förtjäna att blöda i musen !?

Jag hoppas att alla där hemma fick en mysig Alla Hjärtans Dag. Själv behöver jag ingen för jag har alla hjärtans dag Varje dag!

From Barcelona with love! // Thai


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0