Onsdag 10 Februari - Maskerad-panik!

Efter att vi har fatt bredbands-utbildning pa jobbet, ar det fortfarande lika OK att ga till jobbet, men efter 7 timmars support kommer man ut ifran kontoret och bara onskar att man antingen vore smartare eller helt enkelt inte genomforde den dar javla utbildningen!! Jag fattar absolut ingenting utav det jag gor och jag hjalper ca 40 % utav alla jag pratar med, resten lagger pa pga att det tar for lang tid for mig att hjapla dom. Jag jobbade med Leticia igar och det var hennes forsta dag pa supporten och vi bada tva satt i princip som 2 stora ? halva dagen. Kul, jobbigt och frustrerande...!! Jag HOPPAS verkligen att det kommer ga battre med tiden. Vi far se.

Idag ar det onsdag och i helgen borjar spaniens (eller kanske bara Barcelonas?) carnival. Hela stan klar ut sig och festar rejalt bade i Barcelona, Sitges, Cunit och Calafell. Forra aret var jag sjuk vid denna tiden, sa jag lag hemma i sangen och missade allt, men i ar ska det fanimig klas ut ! Vad vet jag inte an och det ar darfor jag ar uppe alldeles for tidigt. Ska dra mig ner mot centrum strax och se vad jag hittar... Har ni nagra tips pa vad jag kan kla ut mig till kan ni ju slanga ivag en kommentar.
Jag har fortfarande inte uppdaterat om Amsterdam, sa jag gor det kort. Det var skont att komma ivag och se ngt nytt, verkligen! Jag gillar Amsterdam, men jag tror att vi hade gjort mer om vi hade akt pa varen eller pa sommaren. Det var svinkallt nar vi var dar, haha. Men vi hann med att ga pa museéum, bade Heiniken och Madame Tussads. Vi sket i Anne Frank´s hus och Van Googs museéumet var inte oppet nar vi kom dit, sa det blev inget med heller. Vi gick sjalvklart i Red light district och det var ju trevligt att se kvinnor i alla former ala sig emot sina fonster. Nagra kom ut och skrek "Lets get wet!!" Vi gick nog hela stan fran Leidse plein till stationen, mysigt, mycket folk, men daligt vader. Vi kakade sa javla god mat !! Jag som hade sagt att jag skulle in i en coffeshop for att ta mig ett par bloss roka, kunde gott noja mig med att enbart ga pa gatan. Hela Amsterdam luktar braja och jag vill inte ens tanka mig hur det skulle vara att GA IN i en coffeshop. Istallet gick vi till en smartshop och kopte med oss ett ror braja och jag fick ta mig nagra bloss pa hotellrummet - CHECK ! Dessvarre fick vi slanga halva roret som vi kopte for 4 euro innan vi akte tillbaka till BCN, kandes lite riskabelt att ta med sig sant genom flygplasten... Jaja. Staderskan blev nog iallafall glad. =) Det var min helg i kort version.
Jag skulle vilja aka till London nasta gang, men vi far se nar det blir av !
Nu ska jag iallafall borsta tanderna och springa pa stan innan det blir jobbet !!! Puss och hej !!
From Barcelona with looooove // Thai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0