Onsdag 3 Februari - Hinner inte blogga!

Haha! Jag vet inte vad jag egentligen gör på dagarna...! Hoppas att ni mår bra allihopa!

Min vecka på jobbet började både bra och dåligt. Vi har utbildning i bredbands-support denna vecka och imorgon har vi prov. Jag borde egentligen med andra ord ligga i sängen och plugga... Men det hinner jag med sen!! Det är alltid bra att få nya skills i jobbet, på så sätt klättrar man uppåt... Just nu sitter jag på churn "uppsägningsavdelningen" dit alla kunder hamnar, som vill säga upp sina tjänster och mitt jobb är att försöka behålla dom kvar. Därmed har vi fler behörigheter att fixa fria månader och göra lite som vi vill med kunderna. "Uppsägningsavdelningen" eller churn som det så fint heter i egentligen är avdelningn strax innan reklamation, vilket VAR en jävligt bra skill att ha. 

Skönt att få en till skill på jobbet MEN jag var inte glad över att vi skulle få vår churn-skill borttagen!!!. Efter detta vecka är det enbart att hjälpa kunder med diverse fakturor och ge bredband och telefoni-support. Det handlar bara om jobb, men jag blev riktigt arg över det här beslutet. För det första kom det så snabbt ifrån självaste Comhem-kontoret, sen att det kom så plötsligt och så hastigt gör mig bara arg + utan anledning till varför..! Att ett företag inte kan sköta det snyggare för sina medarbetare. (Och jag tror fortfarande att det där jävla teamet i Malmö fuskar så det ryker om det!!!) Nu lägger vi iallafall jobbet åt sidan.. Önska mig lycka till på provet bara!

I helgen som var tog jag det lugnt i fredags eftersom att jag jobbade på lördagen, helvete vad samtal vi hade, shiiit! På lördag-kvällen gick jag, Alvaro, Mario och Joey och käkade ute på en Jamaicansk resturang. Det var riktigt gott. Vi käkade 3 rätters och det blev både "nudlar" och kyckling med cocos-ris. mmm gott! En aning dyrt kanske... eller snarade lite mat för så mycket pengar. Men det var gott och stället tyckte jag om.

Efter det fortsatte festen på Solo, eller fest ville jag inte påstå att det var. Eftersom att civil-snuten var där och Solo enbart har bar-tillstånd eller liknande så var max volymen på musiken på 75 deciebl, vilket INTE var en höjdare. Alvaro var ju naturligtvis förbannad stor del av kvällen, men jag umgicks med Lili och hennes vänner.
Efter det drog vi alla till Catwalk en sväng och där vart trycket betydligt bättre, dock med fel låtar. Men det var ändå en kul kväll.


Lite småplock innan förrätten kom på den Jamaicanska resturangen.


Jag & Lili och hennes 2 kompisar i mitten på Solo.


Sötnöt och jag!!

Ikväll ska jag bara stanna hemma och chilla, det var längesen jag hade egentid och kom just på hur skönt det vara att bara ha tid till sig själv. Pilla med rummet, fixa naglarna, fisa och gliiida runt hemma i knull-byxor. Lagade precis klyftpotatis, kött och mixade tzaziki med skitmycket vitlök. Helvete vad gott det var!

Imorgon efter jobbet är det inga planer, kanske ska färga Sebastians hår om han kan, och sen tänkte jag gå till solariumet innan jag kommer hem och packar till Amsterdam som jag och min karl ska åka till över helgen. Ska bli kul och åka iväg lite och se något nytt !! =)

Nje, det får räcka för ikväll. Imonn kanske jag berättar om min kommande tatuering..! =P

Puss & Kram from Barcelona with looove // Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0