Tisdag 23 Februari - Hela helgens händelser!

Har inte hunnit uppdatera bloggen sedan helgen!! Inte bra, haha.. Vi kör helgens händelser lite snabbt! :)

Fredag: I fredags slutade jag tidigt, hann med att sola och även hinna laga thaimat till mina kära arbetskamrater som kom på förfest innan vi gick till Hyde för gratis sprit till hela teamet. Förfesten var trevligt. Den var väligt kort eftersom att vi skulle vara på Hyde redan vid 24 och dom flesta slutade jobbet vid 21, vilket betydde att många kom inte förrens runt 22. Maten uppskattades iallafall :) Tack ska ni ha!
Vidare på Hyde delade vi alla 10 på 2 flaskor Absolut, vilkte inte riktigt dög och på ngt sätt lyckades Yori att fjäska sig till ytterligare 2 till, vilket vart bättre. Vid 03 när spriten tog slut gick många hem och andra gick till Gallery, en klubb jag aldrig vart på, men jag kände mig inte så pigg på att varken festa vidare eller gå till Gallery så jag gick till Solo för och vänta på Alvaro innan vi åkte hem till honom.


Ena halvan av gänget... på HYDE.


Andra halvan av gänget.. !


Jag & Letica flummar lite. :)

Lördag: Hela dagen var slapp, Alvaros päron var i Cunit hela helgen, så jag lagade carbonara till Lili, Alvaro, Mario, Joey, Joel och Maris. Efter det låg jag och Lili i soffan HELA dagen och degade igenom en massa massa filmer medans grabbarna producerade nya låtar i Alvaros rum - jag har aldrig riktigt förstått varför man måste ha så hög musik så hela huset vibrerar när man gör musik? Det gick ändå bra att kolla på film samtidigt...
Jag hade planer på att gå ut på lördagen, men fick beskedet att jag skulle jobba på Solo och i baren dessutom. Helt plötsligt så vart det inte så jobbigt att behöva jobba. Kvällen gick superbra. Inga problem alls och jag kom in i det hela väldigt snabbt, att blanda enbart groggar är nästan för enkelt.. Det är inte lika roligt som att blanda riktiga drinkar som jag gjorde hemma i sverige på AJ's och Olearys!! Det var tider det.. =) Men är oxå skönt på ett sätt, enklare och det går snabbare att servera. Fint med dricks blev det oxå. Jag ska jobba igen redan på lördag, ska bli skönt faktiskt. Lite friskade helg iallafall.. Efter jobbet på Solo, åkte vi alla i personalen till Oshum och stannade där tills det stängde. Efter det var vi inte nöjda heller utan åkte vidare till Seven Crowns till 08 på morgonen. Jag var nära på döden, så trött var jag. Somnade rätt gött där sen.

Söndagen spenderades hela dagen i soffan med Alvaros pappa. Vi kollade på film och somnade och vaknade till då och då båda två, hehe.. Skönt med slappa dagar alltså.

Igår var det dags för jobb igen. Jobbade morgon för Leticia ville byta med mig och det var inga problem. Senare på kvällen träffade jag Alessandra, en annan tjej som jobbar på Solo. Hon bjöd mig ut på mexicansk mat på Rosa&Negra och det var både trevligt och gott. Efter det gick vi och tog ett glas vitt på Buddha Bar, vilket var ett riktigt fräscht och fint ställe i min smak - dock såg det lite för fint ut för att vara nattklubb. Men Buddha-statyer överallt - Me like ! Efter det tog jag och älskling en jävligt lång promenad mitt i natten, det var mysigt eftersom att det varken regnade eller var kallt. Självklart somnade man brevid honom oxå.. Snuffsande i nacken, mumma!


Alessandra på Rosa&Negra.


Ett glas vitt på Buddha Bar.

På tal om inget kläckte Alvaro till sin mamma i helgen om att vi skulle gifta oss - hans mamma visste inte hur hon skulle reagera glad och chockad men oxå fundersam för hon visste inte om vi skämtade, haha!! Hon sa: "Men, men, ni kan ju inte säga detta nu !?? Hur ska jag hinna skicka inbjudan till alla mina vänner...!!!" 

Igår satt mama och jag och försökte ta reda på vilka papper som behövs för mig som utlänning och jag ska säga er - Det är tamej fan inte så jävla lätt som man tror alltså. Papper ifrån sverige ska skickas hit, översättas och stämplas, skickas vidare till Madrid där som ska granskas tillsammans med Alvaros familje-papper. Detta kan ta lång tid, upp till 1 år. När detta sedan godkänns kan man boka tid för att gifta sig borgligt eller kyrkligt. Eftersom att jag varken är döpt eller konfirmirad är kyrkligt inte ett alternativ... Vet inte riktigt vart jag ska börja?? Det får nog bli ett och annat samtal till skatteverket i veckan alltså.... Sen får vi se, ngt ska vi iallafall fira!

Hmmm. En annan sak. I veckan tänkte vi göra ett besök hos Orange, en telefonoperatör där jag faktiskt ska teckna ett mobil-abonnemang. Känner att det är dags nu och eftersom att ALLA här nere har BlackBerrys, så kommer det bli likadant för mig oxå. BlackBerrys tror jag är bra, dessutom med BBM (blackberry-messenger) där att BB's messar med varandra utan kostnad så kommer man spara mycket pengar på detta. Både Alvaro och Phatt är BB-ägare sedan länge, så jag kör på det oxå. För längesen när jag ville förnya mig var Iphone ett alternativ med den är bara skit och den tycker jag inte om alls. Ömtålig och jävlig, njee.. Icke.
I Spaninen i sig är det BAJS-dyrt med mobiltaxor. Jag som körde på 3's flatrate för 599 kr/mån tyckte att det var tillräckligt men varken Phatt eller Alvaro får någonsin en räkning under 1500 kr. Alvaros senaste gick på över 3000 svenska kronor. Jag tror seriöst att han pratar i telefon i sömnen...

Jag har iallafall hittat ett abonnemang som gör att jag ringer helt gratis utan startavgift mellan 18-08, samt hela helger. Utöver det har jag 700 gratis minuter på övriga tider. Blackberry-service (=Internet + BB-messenger) för 32 euro/mån + nån moms eller var det var. Telefonen får jag gratis om jag kör på kontrakt på 18 mån kontrakt. Men då Alvaro har en tendens att gilla att byta telefoner (Jag tror att han har bytt ca 4-5 telefoner på 1 år) så tar jag hans nyaste BlackBerry, eftersom att han ville skaffa en ny IGEN.. Herrejävla Jesus..!


Den här blir min nya mobil!


Titta! Vilken söt jag fick utav mamma och pappa! HIHI!!


Stackars mamma!

Nje, nu kom min man innanför dörren! Nu ska jag myyyyyyyysa igen. Att vi aldrig kan få nog av varandra är sjukt! Puss & Kram!

From Barcelona with love!! // Thai

Kommentarer
Postat av: janneke

dude, ni ska alltså gifta er? :) va skönt det måste kännas att du har hittat din kärlek. ni är jätte fina ihop! Puss

2010-02-24 @ 19:26:45
Postat av: lotta

Men Tina, ska du alltså gifta dig på allvar? Wow,

2010-02-24 @ 21:33:45
URL: http://gyllensteen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0