Torsdag 4 Februari - Tattoo !

Jag nämde för någon vecka sen att jag var tattueringssugen... och det är jag fortfarande!!!

Efter sommaren 2009 så har man sett endel smakprov på folk på stranden och på stan i lättklädda kläder, där man visat en hel del tatueringar och jävligt snygga sådana! Ibland kan de kännas att hemma i sverige som om det är lite "dåligt" att ha tattueringar och piercings, särskilt i samband med jobb. Farmor och farfar ska helst inte se att man gjort en tatuering, haha! Tabuuu !


Phatt's senaste nr: 8 "I made myself so easy 2 love"


Phatt: F står för Fatima & Lucky Lefty självklart för att hon är vänsterhänt.


Phatt, lite godheter på magen..!


Phatt: 1 tatuering på varje handled och 1 på varje "gäddhäng". =)


Alvaro har nytatuerat sin arm med 3 nya tatueringar nu i höst. Kladda me tattoos kan man oxå göra!


Alvaro, keff !!


Alvaro, en tatuering som han gjorde i somras, dock är den i klar..
"Ahora aqui, adios ayer"...


Alvaros senaste impuls, mustachen..! =)
Förutom dessa har han flera svart-vita tatueringar på sin andra arm, 1 i ljumsken, 1 i svanken och 1 på foten.

Här nere har vartenda käft som jobbar allt ifrån ett vanligt fik till kassörska på Consum eller Zara antingen nyllet fyllt med pierings och någon enstaka tattuering här och där och ingen verkar bry sig om det. Det känns som att här nere tas detta inte alls på stort allvar och det verkar vara OK att vara tattuerad och piercad. När Alvaro var och gjorde sina senaste 4 tatueringar pa typ 3 månader i Cunit (han har gjort totalt 5 nya tattueringar sen vi blev tillsammans för 1 år sedan) så hakade jag på en kväll då jag ville att Juan skulle rita upp en tatuering till mig.

Jag tog inte detta på allvar, då jag inte trodde att han skulle skissa bra av sig, men gav ändå en liten snabb version om den tatueringen jag ville ha. Jag ville ha Buddhas ansikte/profil i en fin och gammal stil omringad av lotusblommor osv.. Jag trodde inte riktigt att han skulle klara av att rita den, då jag lixom hade en exakt bild på hur min tatuering skulle vara... den lavetten fick jag ta när jag såg vad han skissat ihop på ett fjuttigt A4-blad!!!
Jag blev kär och ville ha den där NU..



Skissen är inte helt klar eftersom den inte fick plats på pappret (det ska finnas med en massa lotusblommor ovanför huvudet...), men det fattas iegntligen bara lite extra blommor och lafs, men den är riktigt stor om man jämför med mina andra fjutt-tatueringar. Just är det bara att jag ska få en tid, då han har mycket att göra, plus att jag inte heller är i Cunit varje helg. Det tar ca 1 timme att åka dit med tåg, så jag hoppas att vi kan få in en tid så snart som möjligt, eftersom att jag inte lär få den klar på en gång, utan få säkerligen gå 1-2 gånger till om jag ska ha den/viss del i färg..

Meningen är att den ska sitta längst nere i hörnet på ryggen och ha lotus-blommor längst upp med sidan på ryggen, (som ett  L). MEN jag vet inte om jag vill ha den där...
Inom buddhismen kan det vara en aning repectlöst att sätta buddhas ansikte så långt ner på ryggen, då det kan anses var "för sexigt".... kanske skulle sätta den på vänster rygg istället (som ett upp-och-ner vänt L ?)

Fråga nummer 2 är OM jag ska ha färg, isåfall vilken/vart och hur...? Detta ska tänkas över..!

Vad tycker ni att jag ska göra??


From Barcelona with love ! // thai

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag anade att det var Buddha tatueringen du funderade på :)



Du har pratat om den länge och tycker absoluit att du ska göra den. Skissen var riktigt fin Tina!!



Jag har alltid varit lite emot färgtatueringar, men tror att ngn enstaka färg i denna kan blir riktigt snyggt. Men tänk på att du kan göra den svartvit först (med lite skyuggning hade varit fint) sen kan du lägga till färg. Men inte tvärtom, alltså hade jag gjort svartvit först. En sak till jag tänkte på, bara för syns skull lägg till några små blad från blommorna runt omkring också, hade väl varit snyggt? :)



En annan sak som nog är från person till person så hade jag nog skippat "sprickorna" i ansiktet.



Men jätte fint ansikte, ögonen var otroligt bra gjort! KÖR PÅ DEN TINA!

2010-02-04 @ 14:13:26
Postat av: VéNNèZa-Is-Her-Name

jag ar ocksa vanster hant haha cool=)

2010-02-10 @ 18:44:17
URL: http://vennezaishername.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0