Lördagen 10 Januari - Nystädat & svenska chips

God kväll folket.
Medans 50 % utav alla andra spanjaker och utlänningar säkerligen är ute i stan och festar, ligger jag nu hemma ytterligare en kväll, dock inte i Mama Maites knä i soffan och kollar på "Salvarme" som jag gjorde igårkväll. Nu är jag hemma hos mig och har faktiskt ikväll hunnit att städa mitt rum så nu luktar det nybäddat och lite rökelser på det. Tänkte hoppa in i duschen och försöka duscha bort min förkyldning som jag nu knapprar antibiotica för.

Jag som trodde att jag började bli frisk i torsdags kväll efter ha vart på sjukhuset fått flumil, mådde röv fredag morgon och jobb var det sista jag tänkte på. Inte bättre av att jag blev väckt på morgonen 2 timmar innan jag ens skulle upp av att Phatt kom hem efter jobbet.

Njae, det blev inget jobb i fredags heller. Istället bokade jag ny tid för sjukan eftersom att jag bara hade sjukintyg för torsdagen. I fredags fick jag iallafall antibiotica och jag känner mig redan på bättringsvägen. Jag låg hemma hos Alvaro HELA dagen, blev ompysslad av Mama, fick soppa och sånt gött. Inbäddad i soffan och kollade på tv med Papa som sällskap. Ahh, när man är en aning sjuk och verkligen önskade att sin egna mamma var där och tog hand om en som bara hon gör, så har jag även fått en sådan här. IDAG lagade Mama Maite min favoritsoppa till hela familjen. Jag käkade mig bokstavligt talat MÄTT för hela dagen.

Iallafall...Tröttheten har försvunnit och jag fick faktiskt sugen att följa med Lili idag till IKEA när hon skulle dit. Hade redan varit hemma och sovit och varit sjuk i 2 dagar och kände att Njää, nu är det fan dags att ta röven och göra ngt !! Väl på IKEA där hela Barcelona verkade vara, fick jag huvudvärk, men lyckades ändå vara socialt stöd för Lili som skulle köpa sig ett skrivbord.

Själv släpade jag med mig en lättare garderob, vinglas (som jag är mästare på att ta sönder) samt lite ljus och skit. 79 euro gick kalasaset på, fick lite ångest, men det försvann när jag hade monterat upp allt och nu ser det helt plötsligt jättemysigt ut i mitt lilla rum!!
Alla mina (3) möbler går i mörkbrunt, sen jag har sådana där "skiniga" gardiner i svart/lila/och en skvätt orange/guld. Fick för mig att göra en sänghimmel av den sista svarta delen och nu fick jag samma känlsa som jag hade hemma i Svea, lite asiatiskt, eftersom att mina väggar går åt Buddahas håll.. Sen lite ljus och lyktor på min hylla = MYSFAKTOR på hög nivå!!


MITT RUM !


Min nya garderob fick iallafall plats med hälften utav mina kläder. :)



Min svarta himmelsäng !


Att försöka få med allt på bild är ju en annan femmma..


Min byrå. Intressant kanske...?



RESTEN AV DEN 100 KVM STORA LÄGENHETEN.


Vardagsrummet.


Vardagsrummet. Den där spegeln används till 100% !!


En utav våra 2 toaletter. Den andra ser likadan ut, fast mindre.


Köket.


Hallen går i rött !

 



Måste säga att det varit skönt att vara hemma och inte göra ngt denna helgen, även om det har kliats lite i fingrarna eftersom jag blir så rastlös, särkilt när jag känner att jag "missar" en ledig helg med att vara sjuk. Men samtidigt är jag oxå hellre sjuk en helg än att missar jobb och pengar på det. Helger finns det gott om, boah !!

Kom på att min födelsedag är om 1,5 vecka. Hmm, har ingen aning om vad jag vill göra eftersom det är på en tisdag. Jag tror att själva födelsedagen blir rätt lugn, men funderar på att helgen efter kanske käka på en Jamaicansk resturang som jag blivit lite nyfiken på. Vilka som hänger på får vi se, men jag antar att det blir fest på det efter. Haha, ovanligt..

Inte mer ovanligt att man önskar sig PENGAR på sin födelsedag heller. Skulle vara bra att ha, med tanke på att detta året måste jag börja betala tillbaka till CSN (RÖV..), sen skulle det sitta fint med lite extra cash när jag och Alvaro åker till Amsterdam i februari, som han fick i julklapp/födelsedagspresent. :) Då ska det ätas svamp och rökas lagligt, mohahaha! (trots att Alvaro sagt Nej.. my ass..)

I veckan som kommer har jag inga planer alls, jobbar 14-21. Går aldrig upp tidigare än 1 timme innan jag börjar och oftast orkar jag inte göra ngt efter jobbet heller. Brukar kalla kvällspass-veckorna för spararveckorna eftersom det ända jag lägger pengar på då är mat, vilket är bra för min ekonomi. Great.

Njehepp, tänkte lägga upp lite bilder på mitt rum, blir dock inte så mysigt eftersom att blixten förstör allt, men skitsamma! Hoppas alla har en GÖR-fin lördag.

FROM BARCELONA WITH LOVE !! // THAI

Kommentarer
Postat av: Stephanie - Fotograf

Gillar lägenheten! =) Nice!

2010-01-11 @ 09:18:53
URL: http://stephaniesuarez.se
Postat av: janneke

fett med amsterdam. ni måste dra till de rokerij på leidse plein. där finns bäst röka :) leidse plein är för övrigt stället alla går ut på. the waterhole ligger dör och de va dör ja jobbade hehe

2010-01-11 @ 12:40:40
Postat av: Jen

Vad fint ni har det i er lägenhet Tina. Ser hur mysigt ut som helst, och självklart är din byrå intressant hot stuff...mer sånt tack ;)

2010-01-12 @ 00:26:54
URL: http://jenmartinsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0