Måndag 18 Januari - Sista dagen som "ung" 22-åring.

Godkväll..
Måndag igen då, känns väl ok med tanke på att jag jobbar morgon mellan 07-14 denna vecka. Ibland är det skönt att jobba tidigt eftersom att man får en massa tid över på eftermiddagen till att göra annat, men det bidrar oxå att man slösar mer pengar, för då kan man springa på stan och handla saker som man inte ska göra. Jaja..

Helgen som var iallafall... I fredags som sagt träffade jag Lina, Hanna, Cattis och Camilla i stan sent på fredagskvällen och vi drog en lätt barrunda i Raval. Iofs så gick jag forfarande på antibiotika så det vart inte så mkt alkohol-intag för min del, förutom EN mojito då. Det var trevligt att sitta ett gäng tjejer och bara tjöta lite, dessutom på svenska så sparar man tid och slipper lägga 2 min extra på att få ut dom känslor och åsikter på spanska, haha! Det var kul iallafall, men vid klockan 3 vart det dags att åka hem i sova i Alvarets säng.

På lördagen träffade vi Marina på Mare Magnum (köpcenter i hamnen) och vi käkade lunch på en resturang där det serverades sallad och stekt lax, det var gott men hade varit ännu godare med en god sås till. Efter det tog vi en taxi till Diagonal Mar, jag blev dock lite kinki eftersom jag och Marina hade planerat att ha en hel-dag för oss själva och så kom Alvaro och bjöd in sig själv med att luncha och åka till Diagonal Mar med oss och som vi alla vet så är Alvaret jävligt bra på att få så som han vill. (Likadan som jag är hemma i svea) I vilket fall så bestämde JAG mig för att enbart dra med mig Marina till diverse butiker och lämnade därför Alvaro ensam som bara ville gå i butiker med elektroniska saker... Haha. (neej, han blev inte kinki..)

Efter ca 4 timmars shopping fick jag iallafall med mig hem:
Jeans-leggings - 6 euro 
Skjorta till Lili - 13 euro
Kort ljus jeans jacka -11 euro,
Neon-rosa bikini - 6 euro
Söt svart plånbok - 3 euro
2 par trosor - 2 euro , allt på Primemark. (hell yes att vi gillar Primemark!)

Svarta stövlar, 10 euro på Blanco.
Blommigt linne 15 euro på Zara.

FAN VAD VI GILLAR REA !

Sen orkade jag inte mer och då åkte vi hem. Senare på kvällen efter att ha solat och gjort sig någorlunda klar för en utekväll tog jag metron till sista station på blåa metron - Cornella, där Marina bor. Där lagade hon, jag och Licho pasta carbonara och drack lambrusco tills vi gick ner till en bar och träffade Tamara och Africa. (tjejer som man alltid träffar på sommaren i Cunit) Runt 03 drig vi till ett nattklubbställe som hette Tijuana - en stor nattclubb i Vilka-Västern stil med riktigt mycket folk! (Finns det så mycket folk i förorterna???) I vilket fall hade jag riktigt kul, liiite för mycket reaggeton och liiiite för mycket spanskt, men annars var det en riktigt bra blandning av rock, pop, hiphop och house. Marinas vän som jobbade där släppte in oss på vipen som var en som balkong runt hela stället, det var lite kul att vara där med tanke på att man slapp stå och svettas med alla andra 2 meter ner, dit ska jag åka flera gånger, lätt !! Dock trött som ett as tog jag och Lichi metron hem till stan vid 6 på morgonen och hemma möte jag en väldigt onykter men kär och gos-vänlig karl som t.o.m ville ge sin födelsedagspresent till mig 3 dagar innan jag fyllde år!

Jag fick en kamera, och jag tror att det är en sådan som Hanna har. En Canon sx200 i blåå färg. Om jag va lycklig! Känt mig så enormt tom utan att kunna ha haft tillgång till kamera dom senaste 3 månaderna då jag gått och snattat på Alvaros och Phatts kamera.


Canon sx200

Självklart blev det ju lite fyllebilder i lördags så fort jag öppnat paket:


Sötnötet & jag.


..och så en ego/fylle-bild innan jag var tvungen att gå att lägga mig.

Imorgon har den stora dagen kommit för 23:e gången. Visst kan det vara kul att fylla år, men det "känns" lixom inte lika mycket längre. Jag får gulare tänder för varje år och kanske tills nästa så hittar vi en rynka på mig !
I vilket fall så fyller jag 23 år (jättegammal) imorgon och har därmed fått ännu mer 25-årskris eftersom att jag känner mig fortfarande som 18 (fast med lite vett innanför pannbenet!)

På min födelsedag ska jag jobba morgon efter det blir det hem en sväng för siesta, sen ska familjen Palau & Marimon fira mig hemma hos dom imorgon. Mama Maite frågade idag vad jag ville äta till middag, men jag lyckades inte komma på ngt, så vi får se vad hon hittar på ! :) Annars blir min dag rätt lugn. Jag har inte planerat ngt utgång imorgon, men till helgen blir det fest, HUR det får vi seee ! Åker till Cunit på lördag-dag och på kvällen blir det fest på The Suite & Deja vú, men vi kanske kan fixa till ngt skoj på fredagen, någon här i Barca som är sugen på Otto Zutz kanske? =)

Godnatt, nu ska jag äta thai-mat och sova!
From Barcelona with love // Thai

Kommentarer
Postat av: Hanna

Yes, nu har du en superkamera! :)

Klart vi ska med ut och fira dej på lördag, weey!

2010-01-19 @ 13:42:40
Postat av: Hanna

Yes, nu har du en super kamera! :)

Klart vi ska med och fira dej på lördag, weey!

2010-01-19 @ 13:45:56
Postat av: Lotta

Grattis här också :)

2010-01-19 @ 19:39:25
URL: http://gyllensteen.blogg.se/
Postat av: Lottas Mamma

Grattis!!!! Lotta tyckte jag skulle gratta dig...ha ha...Grattis igen! Hälsningar Lottas Mamma

2010-01-20 @ 15:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0