Onsdag 13 Januari - Middag med Solo & Karaoke

Men hallå eller!!!

Min nya passion är definitivt KARAOKE!
Vi hade personal-middag i måndags med Solo. Först trodde jag inte att vi "extra"-anställda vart bjuda, men klart vi vart det! Vi var ca 40 personer ifrån Solo, kockar, dörrvakter, bartenders, djs, servitriser, idioter till chefer, samt dom bra cheferna. Vi käkade på en resturang som ligger vid hamnen som jag inte kom ihåg namnet på, med det var väldigt gott.

Det bjöds på bröd med tomat, spansk skinka, sallad, mussolor, friterade bläckfiskringar som plock-mat till förrätt. Efter det käkade jag en entrecot med potatis och pepparsås. Jag kan säga att jag var mätt för den dagen. Efterrätten bestod av citronsorbét, jävligt surt men ändå gott. På bordet fanns det oxå whiskyflaskor man kunde shotta med. Eftersom att jag går på antibiotica blev det ICKE någon alkohol för mig denna kväll, men jag hade lika rolight ändå.

Efter middagen gick hälften utav oss till en karaokebar som ligger i närheten. Jag som på något sätt fått för mig att karaoke bara hör ihop med människor med snea ögon (utom jag), fick mig en lavett på käften!
Klart man har ägt på singstar (haha!) men jag har aldrig seriöst tagit mig själv till en karaoke-bar förutom och Nykter dessutom. Men fy fan va kul jag hade.

Ok... Första låten med Madonna och "Virgin" var väl en väligt bra uppvärmningslåt och jag skakade som bara den i mina knän. (Ska man försöka sjunga snyggt eller ska man bara ge järnet oavsett hur det låter är fortfarande min fråga??) Iallafall, låtarna efter det blev bara bättre och bättre och tillslut ville man knappt gå av scenen, för det va så jäkla kul. Det roligaste var ändå att den som gick upp först utav oss i sällskapet vart chefens gamla pappa som är typ 65 år och sjöng på med fetaste balladen..

"Meningen"
var att vi skulle stanna en timme max, jag och Alvaro innan vi skulle åka hem igen, men den timmen blev 5 roliga timmar och vi kom hem vid 06 på morgonen. Skumt, eftersom att jag inte druckit en minsta droppe alkohol. Kan väl erkänna att jag var en aning trött när jag vaknade vid 12, men grrrrym kväll! Lätt att det får bli en efterfest på en karaoke bar en kväll när man varit ute, haha!

Bilder ifrån kvällen:

Jag, Aleksandra & Naomi väljer låtar..

Halva högen iallafall..

Några av grabbarna är uppe och sjunger.

Aleksandra & Jag.

Chefen och hans flickvän.

Naomi & Aleksandra!

Idag onsdag hann jag me att gå till frisören, eller till Lili's jobb för att färga min utväxt och klippa teét lite. Det bli superbra (och gratis naturligtvis..) Jag skulle vilja få håret tvättat varje dag på det sättet som man får hos en frisör, ni vet när man får den där sköna massagen i huvudet.. mmmmm!
Efter det klämde jag i mig en pizza innan jag gick till jobbet. Väl hemma här hann jag med att städa lite snabbt, sopa, damsuga och damma överallt i hela lyan, men känner att toaletten, den skurar vi imorgon!
Nu ska jag hoppa in i duschen innan jag sticker iväg till Solo för att plocka upp min man innan vi åker hem igen. :)
Ha en trevlig lill-lördag !
From Barcelona with love! //// Thai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0