Söndag 3 Januari - Jul, Alvaros födelsedag & Nyår.

Dåså! Jag hoppas att alla fått en kalasbra start på sitt 2010! Känns skumt, nyss var det ju Millenium år 2000...eller? Min har iallafall startat bra med ett antal för mkt whiksy/cola, men jag har oxå haft riktigt kul !

Julen var både mysig, trevlig kärleksfull och stressig. Det var lixom fullbokat ALLA dagar! Som sagt, 24 var vi på middag hos ett par vänner till Alvaros päron. Den 25, då men verkligen firar julen här, så vaknade jag av att Mama och Papa kom in och i princip drog mig ut ur sängen för att sen slänga sig på sin son på hans 25-årsdag!
Dagen fortsatte med paketöppning och det vart en jävla massa paket ska jag säga.


Wake up Baby and happy birthday !!


JUL hemma hos familjen Palau Marimon. :)


Jag Alvaro och Mari-Carmen.

Vid 14 kom resten av folket dvs, vänner till Alvaro och vänner till hans päron. Vi åt en lång middag som bestod av först en soppa, därefter kött ifrån olika djur, fågel, fisk och allt vad det var. Följt efter det var det ju efterätt i massor, samt Alvaros födelsedagstårta. Under 12 timmar hann jag äta mig mätt, sova siesta 5 timmar, vakna upp och inse att gästerna fortfarande vara kvar ! Mer julfirande eller firande av Alvaros födelsedags vart det inte mer den dagen. den 26 hade Alvaret e middag på Thai Gracia med alla polare och därefter fortsatte vi festen på Solo, likaså efterfesten som varade till morgonen...

Vi hann åka 3 dagar till Andorra för att åka skidor vilket var riktigt kul och det var så skönt att komma ifrån Barca ett tag, vara i lugnet och bara njuta.

Nyårsafton kom och det bestod av att jag sprang på stan halva dagen försökte hitta en klänning som jag sedan köpte, men som jag inte hade på mig endå. Jag var på Club solo vid 21 för att jobba till 03. Hela jobb-passet vart väl en aning en förfest då hela resturang personalen drack och sprutade Moet på allt och alla. Det var kul. Klockan slog 24, det var nytt år. Det drack ännu mer Moet och det åts 12 vindruvor med kärnor i. Klockan slog 3 och då bestämde jag mig för att sluta för att fira in året som alla andra. Partyhatt och sprit. DET VAR riktigt kul. Mindre kul dock att jag hade förväntat mig att Rickard skulle komma, men istället hamnade han på sitt hotell efter att ha blivit rånad på sin plånbok av en taxiChaufför!!! Illa illa..


Joel, Lili & Jag.


Förutom Moet & Whisky/cola rökte jag cigarr så klart!


Jag & Lili dansade på bordet, SÅ KLART !


Victor (jobbarkompis i resturangen) & Min chef på Solo. Erkänn att herr boss är ganska snygg ? =)


Kort med älskling blev det ju oxå! :o)

Dagen efter, vart man bakful hela dagen, sov bort hela dagen och senare på kvällen trots bakfylla lyckades jag supa mig riktigt full med Rickard på en bar i centrum. Ja, 4 timmars tjöt och sprit på det resulterade en vinglade fröken thai, totaldeckade hemma hos sin karl. MYCKET trevlig kväll måste jag säga!!


Jag & Fnask-Rickard hängde i en bar i 4 timmar. GIVET vilken fylla vi fick!


Nu kommer vi till igår..., då jag vara lika bakfull som vanligt, inte vart sugen på att jobba alls, fick pallra mig upp och jobba på Solo ändå. Trodde och bestämde mig för att vara trött efter att jag hade slutat, men det sket ju sig det med. Iväg med Alvaro, Kim och Mario till Otto Zutz efter att Solo stängt och vi kom inte därifrån förrens det stängde.

Idag har jag iallafall lyckats att inte få bakfylla, städat hela lyan. Tvättat 2 tvättar och hunnit ladda upp bilder ifrån kalas-veckan på facebook! Inte illa. Dock mindre sugen på att inse att min 2 veckors-semester faktiskt tar slut idag, då jag borjar jobba 08 imorgon igen. BUHU !!!! Jaja, sånt man får ta. Ikväll ska det iallafall ätas fin-middag på Solo med Alvaro och Phatt, sen ska jag hem och sova efter att ha pippat 1.a gången år 2010 !!! (jäkla mens, men som nu är över.. hurrra!)

Vi hörs i veckan!!

From barcelona with love // Thai =)


Kommentarer
Postat av: Rickard el fnasco !

Tack som fan för en jävligt kul fylla. Nästa gång jag kommer förbi din stad så ska jag ha roligare resesällskap så det blir en riktig klubb kväll !



Puss & god fortsättning !

2010-01-03 @ 21:21:55
Postat av: janneke

haha skön du är! pippa inte lugnt!

2010-01-04 @ 10:39:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0