Torsdag 28 Januari - Blogg-dags !

Äntligen har jag tid att få blogga!

Har velat blogga hela veckan men har verkligen inte hunnit, då jag jobbat kväll hela veckan, så jag har jag sovit fram tills att jag börjat jobba och på kvällarna så har jag inte varit hemma.. Därmed så har jag inte hunnit...

Ligger nerkrypen i sängen (fortfarande med sminket på och med oborstade tänder, så jag måste ändå upp sen..), efter att ha ätit nudlar och lagat morgondagens lunchlåda. Det blev spagetti och köttfärs-sås som vanligt, hehe...

Lyssnar på Jay-z's senaste album The Blueprint 3... Jag Inte är SÅ mycket för hiphop, då jag gillar mer RnB och mjukare rytmer i den musik stilen, men måste påstå att hans nyaste album är bra. Favoriten på det albumet är "Venus vs Mars", lite lugnare, lite mjukare men ändå hård.


Jag måste berätta kort om min systers överasknings-visit! Vi hade en jättemysig helg tillsammans och jag var så jäkla glad över att dom kom ner, bästa presenten som jag fått! Jag hade aldrig själv fått den tanken..

Vi tog det mycket lugnt i helgen förutom på fredagen då jag drog med syster ut och festade. =) (självklart!) Vi var först på Solo och det gillare hon väldigt mycket, när det stängde gick vi vidare till Otto den sista timmen innan vi kom hem. Det var riktigt kul !
Vi var även och käkade sushi med Alvaros familj och våra vänner som även lilla Justin fick träffa. Dom tyckte att han var så söt och jag blev lite paff när Alvaros mamma viskade i mitt öra: "Du och Alvaro kommer få så söta barn tillsammans..." Måste påstå att jag blev lite överraskad att hon ens hade tänkt den tanken, hihi.



En promenad i gamla stan.



Kaffepaus och matdags för den lille skiten!

Vi hann även gå stora rundor på stan och se både gamla delen av den och hamnen. På söndagen blev det en sväng på Mare-magnum och det verkade som om hela Barca var där.. shit, vad folk ! Jag köpte dock ett armband på Natura casa som jag tyckte om. Kostade 8 euro, som hittat när det är REA!



Armband 8 euro på Natura casa.



Jag fick även TOUS-armband på min födelsedag, ett ifrån Lili och ett ifrån Mario.
Nu har jag 3, snart 4 ! =)

Självklart lagade vi thaimat hemma hos oss och Nipa lärde mig lite nya skills i thaiköket som jag kommer att ha mycket nytta över när jag är sugen på mammas mat i framtiden. =) Så kul att ha dom här... =) Bebis-sniffat det har jag GJORT !



Det lagades thaimat på fredagskvällen... mmmh! =)



Jag funderar på när jag ska åka hem till Svea på besök igen? Jag funderar på påsklovet, eller en vecka i Juni, då min kusin ifrån Thailand kommer och hälsar på i 3 månader, tänkte om jag kanske skulle ta 2 flugor i en smäll. Ska försöka få ihop pengar nu till Thailand, för jag vill verkligen åka dit i nov-dec i år och då måste jag spara både semesterdagar och pengar. Nu ska det sparas!!

I veckan då..
Jo i måndags var jag med Alvaro på kvällen där han spelade på Cabaret, en gammal horklubb i Barcelona. Jag måste säga att den var i väldigt bra skick och var en riktigt schysst nattklubb, synd att det inte var så mycket folk bara och att det ENBART var amerikanare.... =S

En amerikanare är helt OK, men en flock av dem är för mycket... Buuh ! Musiken vart annars bra, 50 % rock, 25 % house och 25 % hiphop&rnb och han delade golvet med Carlos och det gick super tyckte jag. Själv hade jag en massa skoj med Pedro, vi fjantade oss en aning..


Blackout Mondays @ Cabaret


Alvaret kör på för fullt.


Jag & Pedra gick bra ihop den kvällen. =)


Igår efter jobbet gick jag med jobbar-kompisarna till Travel-Port, en bar som tydligen alla ifrån jobbet hänger på onsdagar för att supa sig fulla och ha det trevligt. På kvällen har dom ett så kallat Pop-quiz vilket innebär att man är i olika lag som svarar på frågor om historia/geografi/musik/film/allmänt och laget som vinner, få en massa drink- och mat-biljetter. Tyvärr vann inte vi, men jag hade kul ändå. Jag kanske inte var på fest-humöret men nu har jag iallafall bockat av Travel-Port på min check-lista. Jag har aldrig varit där tidigare och kände väl att det var dags lixom, haha...!

Idag har jag inte hunnit gör mycket, jobbat hela dagen och imorgon jobbar jag morgon dvs 7-14. Efter det ska jag träffa Lili på stan och vi tänkte köra en runda innan jag tänkte ta mig till solariet för att påbättra den lilla brännan jag har. Resten av kvällen blir det TVÄTT & STÄD i lägenheten. Blir ingen utgång eftersom att jag ska jobba igen på lördag. Ville hellre jobba in en helg-dag istället för att ta en semesterdag, som jag tog när syster var här...

På lördag jobbar jag 10-17, efter det är det ganska oplanerat... Joey, en kompis till mig och Alvaro ville bjuda på middag på lördag-kväll och det tackar jag JA till även om jag får gå dit ensam. Joey är nämligen ifrån filippinerna, då vi delar samma typ av mat-smak =) Senare blir det garanterat FEST & FYLLA på Solo, woho !

Föresten, jag berättar mer och tattueringen jag ska göra senare, men jag har fått den skissad och nästan klar. Den är inte att leka med ! =) Woho !


Godnatt med er! From Barcelona with loooove // Thai


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0