Torsdagen 7 Januari - Så minns jag 2009

Godkväll.

Sjuk och jävlig är jag, men är på bättringsvägen. Så bra att jag ska jobba imorgon. (vill dock stanna hemma och inte göra något, men har börjat inse att semestern Faktsiskt är slut..) I tisdags sov jag 21 timmar totalt på ett dygn, men ett uppehåll på 3 timmar för att äta och skita. Jag mådde förjävligt när jag vaknade upp, ingen energo så klart och så kom den där nedrans förkylningen igen! Jobbade inte idag utan gick till sjukan istället och fick samma recept som jag alltid får Flumin (skitbra!) och paracetamol. Imorgon ska jag iallafall jobba, är inte ritkigt sugen, men får trösta mig med att det är sista jobbdagen denna veckan... :)

Eftersom att alla andra har vart så duktiga med att har haft en genomgång på sitt 2009 och jag faktiskt inte har ett skit bättre för mig, så tänkte jag att jag skulle göra samma sak, men ännu bättre !!

Vi börjar med..

Januari 2009:
* Då hade jag precis flyttat ner till Barcelona en 2:a gång, denna gången för att vara roomie med Phatt, som jag träffade sommaren 2008. Vi bodde tillsammans i en liten kall 3:a som såg väldigt fräsch ut, men som sedan visade sig vara helt tvärtom. Det blev strömavbrott vartannan dag, vattnet läckte och var dessutom kallt. Vi fick mögel i vartenda hörn och tillslut fick vi moppa upp vår egen avföring innan vi bestämde oss för att flytta i mars 2009.

* Jag började på One Contact och satt som säljare för Com Hem AB, första månaden gick väl helt ok. Vi var ca 30 som började och idag är det bara jag, Jonas och Erik kvar ifrån gruppen!

* Jag festade hej-vilt typ varennda kväll jag var ledig och var nästan konstat bakfull om jag inte var full. Vilket liv! Jag firade även min 22-årsdag på en Japansk resturang med alla mina hitills funna vänner i Barca.


Februari 2009:
* För att det blev februari, slutade jag inte festa för det. Jag såg knappt solen och firade Alla Hjärtans Dag med min Ballentines-flaska. Vi är än idag mycket nyförälskade, även han får mig att må någorlunda dåligt dagen efter.

* Istället för att inte förfesta alls började jag hitta Peppermint som mitt nya förfestar-ställe som garanterade att man rullade ut därifrån efter 2 liter whisky/cola för 20 euros!

* Jag råkade hoppas i säng med ett alldelles för litet lamm, men vi är sedan dess vänner.


Mars 2009:
* Träffade jag min framtida man, som jag tidigare haft vänskaplig kontakt genom facebook, msn och sådana där sajter, där man enbart har varandra som vänner, men som inte säger mer än: "Hej, hur mår du?".. sen inget mer, så egentligen kände vi väl inte varandra. Nåväl, vi hookade upp på BroadBar när jag var där ensam och full. Hittade ett ansikte jag lixom kände igen och tänkte att det var dags att att ragga kompis. Det slutade i grovhångel i baren och ett After på Madame innan jag deckade i taxin hem. Inte ensam så klart...

* I mars flyttade jag och Phatt till en Betydligt bättre, större och varmare lägenhet för betydligt bättre pengar. Vi blev även 3 vänner som bodde tillsammans, Jag, Phatt & Miriam och en månad efter det blev vi t.om. 4, då Miriams pojkvän Jordi flyttade in oxå. Istället för att pröjsa 500 euros, ligger nu min hyra på 250 euros. FINT.


April 2009:
* Släpade jag med mig Phatt till Svea för första gången och hon gillade det. (om hon nu inte ljög för mig...) Vi gick på Hotell Högland, vi käkade kebab och vi åkte till Jkpg och hon träffade min familj och mina vänner. Det var skoj!

* Jag för första gången på spansk konfirmation på min karls lill-kusin. Det var kul och får träffa släkt ifrån hans sida och se hur saker och ting görs på spanskt sätt.


Maj 2009:
* Hittade jag mitt 2:a paradis, dvs CUNIT !! Det finns ta mig fan ingen bättre plats än att vara i Cunit en sommar och spendera hela dagen på stranden med vänner, ha sandkrig, gotta i glass eller sitta i strandbaren och äta god sallad för att sedan på kvällen gå ut på nattklubb med alla andra spanjacker ifrån småstaden!

* Jag och min man vart med i våran första fajt, jag vart en aning förvirrad då jag började slå på min man istället för den andra personen som hade startat bråket. Vi löste det alla och nu minns alla det som Bocadillo-fajten. (Baguette-fajten)

* Jag stod på La Rambla/Pl. Catalunya och såg när folk firade när FC. Barcelona hade vunnit både Champions League, La Liga och Copa del Rey. Vilket liv och vilket härlig känsla!

* FC Barcelonas efterfest på Solo minns väl alla? OM Inte jag som var där !! Hugs and kisses to Piqué!


Juni 2009:
* Jag var på Martineé Summer festival och ville supa mig minst lika full som alla 6999 som var där, men jag var bakfull denna söndagen.

* Jag firade svensk midsommar med svenskar och avslutade den på stranden med alla svenskar, innan jag drog vidare till Opium och avslutade den ensam med att se David Guetta.

* Jag hade sommarens första BBQ hemma hos Basi på hans bakgård, med fetaste grillen och sötaste poolen. Det slutade med äckligt okryddat grillat kött och 4 nakna män i poolen.


Juli 2009:
* Jag åkte till IBIZA för första gången och var riktigt taggad på fest, men Ibiza var en liten fis jämfört med Thailand kan jag summera och nästa gång åker jag hellre till Mallorca eller liknande. Men klart att vi hade kul.. :)

* Jag var på min första personal-fest där det bjöds på fylla till 100 % och vi blev nästan utslängda ifrån Ryans bara för att vi sjöng så mycket. MYCKET kul hade jag.

* Jag drack aldrig så mycket Mojitos som jag gjorde i Juli och spenderade vartenda helg i Cunit.


Augusti 2009:
*Besöksmånaden kom och kom det gjorde Hanna, min syster och hennes pojkvän och min systersotter Simone och Fredrik. Vilka 2 härliga veckor jag hade fullproppat med turisktgrejer, resturangbesök och sena nätter.

* Jag såg Fedde Le Grand med Hanna, medans Phatt låg hemma och deckade.

* Jag var på Barcelona Summer Week uppe på Montjuic och dansade till "When Love takes over" trots att David Guetta faktiskt aldrig dök upp.. men vilken känsla!

* Jag var på Macacos gratis-konsert i Cunit och sjöng på spanska!

* Nina tog fingret ur röven och flyttade ner till Barcelona!! Det säger väl allt !?

*Även 2 andra smarta nässjö-brudar tog sitt pick och pack och flyttade ner till Barca, nämligen José och Hanna!
Nu vart vi 4 härifrån!

* Jag ska hej då till min kärlek den 28:e agusti, nämligen stranden...buhu..



September 2009:
* Bara för att det blev september innebar det inte att sommaren tog slut. Det var fortafarnde soliga 20-graders dagar och varma nätter.

* Jag släpade med min Alvaro till Sverige för första gången och även han tyckte om det. Vi gjorde precis det vanliga. Gick på Hotell Högland, åt kebab-pizza och åkte till Jkpg. Vi hann även med Malmö och Skövde oxå.

* Jag minns Ninas & Hannas limegröna köksfest, jag minns min första utegångskväll på City Hall och jag minns när jag och min älskling planera vårt bröllopsdatum. 2010-05-15 !

* Jag minns Barcas statsfest och vi såg The Hives, när jag och Nina såg precis likadana ut !

Oktober 2009:
* Jag cyklade förförsta gången i Barcelona. Att cykla en bakfull dag tog för mycket på den lilla energin jag hade kvar.

* Vårt katt Cookie bestämde sig för att denna gången hoppas ut ifrån fönstret och bryta sitt ben och därmed tvingade vi att avliva henne. :(


November 2009:
* Jag minns att November vart ganska lugnt. Kom in i hösten och i vardagen igen. Back on track.

* Jag fick mitt 2:a nuvarande jobb som servitris på Club Solo där jag än idag är kvar och jobbar.

* Jag åt Calcots och det var INTE gått alls!? Vem fan kom på den ideén?!


December 2009:
* Jag var min 2:a personalfest hemma hos min boss Frej. Den började riktigt bra, men slutade väldigt bortglömt.

* Jag julpyntade för första gången i Spanien. Det var spännande och jag firade även min första Jul. Det var mysigt.

* Jag var hemma i Svea kort för att först och främst träffa min nykläckta systerson JJ (Justin), helt underbart söt! Dessutom träffade jag ju självklart efterlängtade familjen och vänner innan jag åkte tillbaka hem till Barca igen.

* Jag var i Andorra och åkte skidor !

* Jag firade en sju-helvetes bra Nyårsafton på Club Solo, dock utan Rickard som istället blev rånad av en taxichufför och hamnade på sitt hotell.






Det var mitt år... får jag summera det måste jag säga att jag aldrig tidigare haft så händelserikt år tidigare. Jag har gjort mycket och jag har sett mycket nytt, mycket kulturelt.  Jag har träffat mycket nya vänner.

Det finns oxå väldigt mycket jag lärt mig och som jag fortfarande håller på att lära mig.
Jag som alltid tidigare varit den som planerat och den som alltid velat ha en "2 års planerad period" har lärt mig att typ ta 1 vecka i taget, njuta i nu:et och om det kommer problem i framtiden så löser man dem då. "Det löser sig alltid..."

God natt med er!
From Barcelona with love // Tina


Kommentarer
Postat av: Yoko

När kommer bröllopsinbjudan då? ;)

2010-01-08 @ 00:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0