Lördag 17 Juli - Magsjuka var en fin avskedspresent.

Men god kväll.

Säkerligen är ni något runda om fötterna där hemma, här nere har kvällen knappt börjat. Shit, är det lördag idag?! Dock jag har absoluta inga planer på att gå ut genom dörrens, dels för att jag ska jobba klockan 9 imorgon bitti och dels för att jag frisknat till efter den magsjukan mina kära syskonbarn ofrivilligt kanske möjligtvis gav mig innan jag begav mig söderut igen.


Mina små raringar till syskonbarn har alltid en överraskning.

Kidsen hade på söndagsnatten spytt upp det mesta, men jag kände inga symptom på det alls förrens i tisdagskväll. Kände mig lite iallamående och inte alls sugen på mat. Tog mig iallfall upp på onsdag för jobbet och under dagen gick det ju som vanligt, men sen kom det tillbaka igen på kvällen. Vaknar upp på torsdag morgon och fick i mig ett äpple och en bebis-yoghurt som jag klöktes av. Magen vred till lite och jag hade haft ont lite sådär konstigt. Jag är inte alls van vid att ha ont i magen och tycker just det är skitjobbigt.

Skulle iallfall fixa till min matlåda och jag höll på bokstaviligen talat att spy! Neejjhepp, det fick bli att ringa och sjukanmäla sig och åka till doktor. Det låter kanske liite värre än va det var, här nere måste man ju ha papper på allt för att man ska få cash lixom. Fick diagnos virus i magen och det tolkade jag väl som någon magsjuka. Fick 3 mediciner, 1 för magont, 1 för illamående och 1 för att drick så jag skulle iallafall få i mig viktiga ämnen eftersom att jag inte var särskilt sugen på att äta och så 3 dagars sjukintyg, då va det klart.

Eftersom att mitt sjukhus, där jag går ligger 2 kvarter ifrån Alvaro låg jag och sov i hans säng HELA torsdagen, medans han var iväg och skötte sina jobb. Hans mamma kom in då och då och tog temp (38 grader?!?!) och gav mig medicin. Hon var så go att hon gjorde lagade till ris som är bra för lös mage och så fick jag tom efterrätt som skulle vara bra oxå, rivna äpplen med socker på! Hon är min mamma nr 1 här och jag älskar henne så mycket.

Jag kände mig att jag trängde på hos dom när jag var så dålig och skvätte någon tår i febern och så sa hon att jag var hennes lilla flicka och att det är hon som är min mama när jag bor här nere.. uff, så mysig hon är.

Illamåendet försvann redan på fredagen, men magen var fortfarande osäker, men jag chillade med Lili på kvällen och vi satt uppe och snackade till 03. Resten av familjen hade åkt till Cunit och Alvaro hade åkt till almeria för att spela resten av helgen..

Idag mår jag bra, ätit bra och tagit det lugnt, mest redo för att jobba imorgon. Kan man bli redo för det ??
Jag saknar Alvaro, men han kommer inte hem förrens på måndag kväll och då ska han iväg och spela på Cityhall igen, förhoppningsvis kanske vi hinner ses på en sen middag eller iallafall på Burger King eller en glass!?




Alvaro & jag på julafton här nere förra året! Rolig familjefest vi var på !


Vi har iallafall blackberry-bombat varandra helgen igenom så det nästan räcker snart...
Vår gemensama chef på Solo har en 2:a med takterass att hyra ut och Alvaro tyckte att VI skulle titta på den på tisdag (?!).. Och det kläckte apan igår via mobilen..!

Är jag redo för sånt undrar jag då...?!? Redan haft Superdålig erfarenhet med att flytta ihop med en karl (om han nu äns räknas som en karl?) och förövrigt så känns det lixom inte att det rätt tidpunkt just nu... Faen, jag måste ju spara till Thailand och allt. Iofs kostar inte hyran mer än den jag betalar nu, men jag vill inte heller att Alvaro ska flytta ifrån sina föräldrar, för jag älskar att vara hemma hos dom. Antagligen skulle jag (vi) nog spendera mer tid hemma hos hans päron än hemma hos oss, vilket gör det rätt onödigt att flytta ihop, MEN det är ju alltid kul att titta på en lägenhet. Tja vi får se vad som händer i veckan...

Nu ska jag se till att käka mer ris och backa på'et där bak, sen ska jag sova!
Puss & dröm sött!

BTW! TACK för alla kommentarer jag får, jag uppskattar dom något så grymt!
Hanna, stilen i bloggen jag använder är klassiska Tahoma!


From Barcelona with love // Thai


Kommentarer
Postat av: Sandra

Det va kul att få träffa dig när du va hemma!

Spännande o titta på lägenhet, titta skadar ju inte:)

2010-07-18 @ 19:15:24
URL: http://lofvenberg.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej snutt!!

Den kommentaren du skrev om mitt hår, det är inte mitt naturliga faktiskt. Toning på toning på toning, hahaha. Jag är mörkblond egentligen :)

2010-07-20 @ 14:21:10
URL: http://enhanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0