Måndag 12 Juli - Hemma i Barcelona.

Godkväll!!

Efter 12 timmars resa är jag tillbaka hemma i Barcelona igen. Jag hatar att resa, allt som har med tåg, buss eller flyg att göra. (tänk om man kunde vara superman i det läget..?) Resan gick iallafall bra. Jag fick betala 900 kr för min 4,5 kg övervikt. DET skulle hem och det var bara att betala. Väl hemma i Barcelona på buss-stationen blev jag NÄSTAN rånad, då en kille hjälpte mig med min resväska såg jag inte att hans andra polare stog och grävde i min handväska som jag hade PÅ mig, "Vad i helvete gör du i min väska?!" skrek jag på min grovaste spanska.

Jag hade tur för han fick inte med sig något.. Tog taxi hem och kom hem till en mindre kall lägenhet. Shit, den kommer snart bli fuktskadad av att svett vi får. Haha! Ni som säger och klagade på att det var så helvetes varmt hemma i sverige, kan ju sätta upp ett finger i röven för det går inte att jämföra denna hetta vi har här. När vi landade klockan 19.30 låg tempen på 34 grader - SUG PÅ DEN RÖVSVETT !!!

Nu är jag iallafall hemma och har lyckats packa upp mina väskor. Det blev ju givetvis nudlar till kvällskäk eftersom det var det ända jag hade hemma. Lianna är på Ibiza och kommer hem på onsdag och Phatt är just nu hos en kompis, de fick för mig att jag skulle komma hem på fredag när jag ringde till dem innan, hehehe!!

Jag längtar redan hem och skulle gärna ha stannat kvar MINST en vecka till och chillat och festat med polarna, äta mammas mat, gosa med syskonbarnen och köra pappas bil, men så är livet. Jag hatar fortfarande han som uppfann jobb och arbete - vart tog byteshandeln vägen...?

Jag ska iallafall hoppa in i duschen och bege mig mot Cityhall, där Alvaro spelar ikväll. MÅSTE PUSSAS!! Imorgon är det jobb igen, känner mig inte redo alls och inte att jobba mellan 14-21 i denna hettan. Men så är livet..

Jag kommer lägga upp helgens sista bilder i veckan iallafall..!!

Tack för denna veckan vänner och familj, jag har verkligen njutit av att få vara hemma med er! Saknar och älskar er alla!

From Barcelona with love // Thai


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0