Torsdag 22 Juli - Siesta? My ass..!

God eftermiddag.

Vilken "siesta" jag tog, meningen var att jag skulle sova en lite stund, men självklart hamnar jue man framför datorn....! Snart är det fredag och jag längtar tills helgen! Har iofs inga direkta planer mer än att åka till Cunit och slappa, men det ska bli skönt. Är inte det minsta sugen på fest heller. Det blir nog mest playan och god mat på helgschemat..

Magsjukan är iaf över men det tog mig en vecka innan jag fakstiskt hade packat på mig ordentligt och tillslut sket! Igår vart jag lite orolig över att jag skulle behöva skita ut en bajjare på bredden, men den kom ut precis som vanligt men inte så svart som Alvaro trodde. Nice..

I veckan har det varit lugnt... Jobbat morgon hela veckan och har hunnit med 2 dagar på playan för att bättra på brännan lite, sen jag har mest chillat. Igår kväll käkade vi på middag på Solo, Alvaro och jag, men ikväll är det jag som bestämmer och då blir det thailändskt. Har hittat ett ställe som ligger ungefär vid jobbet och det ser trevligt ut. Kockerskan är thailändska och bara det är bra, då många "Thai"-resturanger har filippiner, vietnameser eller folk ifrån malaysia i köket och det tycker jag inte om och det är smått irriterande trots att det bara gäller mat. Ska det vara utlänsk mat så ska mig fan kockens utrspung stämma med namnet på resturangen oxå..!

Jobbet ja. Jag börjar bokstavligt talat spy på det snart men jag hoppas att augusti blir en bättre månad dock, lite mer energi. Nu när man har haft semester blir man alltid lite halvlat när man kommer tillbaka, inte sant?!

Och jag är såå sugen på att börja plugga! Jag har fått mer information om kursen jag vill gå, så jag hoppas att få börja plugga i januari 2011. MEN JAG MÅSTE BLI ANTAGEN FÖRST... Tough shit, men jag hoppas att det inte ärnågra problem... Jag är dock ute i lite för god tid, så jag kan lugna ner mig lite. Tänkte att jag skulle få fingret ur röven och komma till skolan, då dom bjöd dit mig om jag hade frågor och funderingar, men jag känner ingen stress, så det kommer senare..
GÖTT, äntligen gör jag något med mitt LIV !

Vi har kollat lite på resan till thailand oxå och den kommer nog att bokas och köpas inom kort, vi måste bara se till att vi blir försäkrade under resan oxå, men det ska bli kul att komma iväg snart igen... November, shit tiden kommer springa iväg tills dess.

Lägenheten som vi skulle kolla på har vi skjutit upp då vi båda mest har insett att vi vill se den för skoj skull bara för att den är så läcker, hehe. Fast man vet ju aldrig, fastnar man för något så kanske.. äsch, vi får se. Jag har absolut ingen brådska.


Alvaro vid hamnen i tisdags när vi gick en promenad på stan.


Jag, mitt mongo.


Karln kan ju fota ?!


Nu är det dags för siesta! Sov gott!

From Barcelona with love // La chinita.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0