Torsdag 29 Juli - Solen slår allt.

God kväll!

Idag har jag haft min lediga dag och hade planerat att ligga på playan och bättra på brännan med Camilla efter att hon slutade skolan. Vaknde upp vid 11 och himelen var helt jävla gråtäckt - SJÄLVKLART! när jag är ledig. Alltid när jag jobbar är det jättefint väder och när man äntligen är ledig så är det rövväder.

Camilla kom iallafall hem till mig och vi käkade lunch som bestod av spagetti och köttfärsås, turen kom och solen smög sakta men säkert fram mellan molnen. Vi tog chansen och tog metron till stranden.. GÖTT! När vi kom fram så vart viså jäkla lökiga så vi hoppade i vattnet och badade direkt. Därefter blev det 1,5 timmes siesta för båda två, helt utslagna. Runt 5, halv 6, kom dom gråa molnen igen och vi bestämde oss för att packa och dra hemåt och det blev en magnum på vägen. Precis när jag kom upp ifrån min metro hade det börjat regna och det regnade MYCKET.

Väl här hemma har inte hänt mycket, duschat av mig all halvsalt och sand som man bär med sig hem sen har jag legat och fisit i soffan och ligger här fortfarande. Tänkte sova i någon timme innan jag tänkte käka kvällsmat.

Eftersom att jag är ledig imorgon oxå lutar det åt att jag springer ner till Otto Zutz. Alvaro spelar och Alberto fyller år, så det lär räknas med fest antar och hoppas jag? Alberto är förövringt ägarens bror som "sköter" stället. Trevlig prick!

Igår så var jag trött på att ligga hemma, så jag och Alvaro åkte till Poble Espanyol och tittade runt där. Hade aldrig varit där tidigare och jag vart lite förvånad över att man var tvungen att betala inträde?! (what the f**?)
Poble Espanyol är i vilket fall en gammal del av Barcelona som är typ "bevarad", det var mysigt att går runt där, men det kändes lite väl dött tyckte jag.


På en utav dom små gatorna i Poble Espanyol.




Den otroligt apgulliga personen är karln i mitt liv.




Do me baby...


CP-gången?


Min älsklings-stad & jag.


Dock hade jag tur att se genrep och soundchecket med Bebe som är en spansk sångerska, hon är riktigt bra och jag gillar hennes stil på hennes låtar och jag har mig en favorit faktiskt. Hon skulle ha konsert där samma kväll och vi var ca 20 pers som fick turen att se henne. Hon var jätteduktig.
AWSOME!


Titta baby, det är ju förfan Bebe på scen! Förihelvete!!


Bebe på hennes genrep/soundcheck innan kvällens konsert.




Visst är det härligt att vara nyduschad?


Nu tänkte jag köra en sen siesta så jag orkar med nattens drinkar..! Bona nit!

From Barcelona with love // Thai


Kommentarer
Postat av: Sofie

åh vilka härliga bilder! jag vill också ha sol =(

2010-08-03 @ 10:17:48
URL: http://sofiefi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0