Torsdag 10 Juni - Nazze-frissa?

Men hej !

Nu ligger jag ytterligare en kväll i sängen och ska snart gå och lägga mig. Igår var jag dum nog att stänga av datorn vid 02, vilket innebar 4,5 timmes sömn. Jag var inte glad när jag vaknade i morse, men jag gjorde bra ifrån mig på jobbet iallafall och det var rätt skönt!

Efter jobbet idag så träffade jag Hanna på stan, det blev en Sandwich & Friends. Dom har riktigt goda mackor och baguetter där, men helvete va dyrt det är ändå. En läsk ligger på typ 3,5 euro bara den.. usch! Det var iallafall jättetrevligt att träffa Hanna. Mitt sug efter att få klippa av mig mitt hår blev dock inte bättre av att jag träffade henne, haha! Jag blev ännu mer sugen..

Jag har alltid gillat att ha kort hår och kan nog haft det så länge som jag nästan kan minnas. Det började nog med den där "robyn" frisyren när jag var runt 10, sedan dess har mitt riktigta hår inte nått axlarna förens idag. Självklart har jag trösat mig med lös-hår, men jag har nog haft det mesta inom kort hår.

Hockeyfrillan så klart, den där Rihanna-frisyren med en halvsnaggad sida och ena sidan lång och sen den jättekorta pojkfrisyren som jag trivdes så jäkla bra i. Men självklart drömmer man om det där lång, naturliga, lockiga porrstjärne-luffset oxå och jag ska verkligen inte klippa av det nu.

Jag ska verkligen försöka att spara det långt, trots att jag innerst inne vet att jag är en människa som passar betydligt mer i kort, det är mer jag och den framhäver mer vem jag är.. Men hur i helvete ska man då mixa en kort burrig frissa med ett långt naturligt växande hår..?

Jo, man klipper sig hos Hanna och får den nya Smyg-natzi-frillan. Dvs, vill jag göra moikan-frisyr så KAN jag göra det, vill jag sätta upp håret i en tofts så KAN jag göra det, vill jag låta skiten bara hänga så KAN jag göra det... Och så blev det !

Hanna klippte bort och tunnade ut mitt hår så in i, hon klippte upp skiten vilket gör att jag kan ruffsa till och tuppera min moikan. Hon framhävde luggen och snaggade ena sidan kort, så jag både kan vara söt eller vara fejk-nazze. Inte för att jag är nazze på riktigt men suget efter att snagga mer fick jag nu under kvällen... haha!

Tack Hanna! Så här blev resultatet och jag är jättenöjd. Min moikanfrisyr får ni se en annan dag. :)


2010. Uppklippt där bak, med snelugg och snaggad (egentligen klippt) sida.


Här kan ni ju se andra idéer (och konstiga färger) jag fick för mig under åren:

Jag visste inte riktigt vad jag tänkte på när jag trodde att en asiat skulle passa i blont?? (asg!)
Bilden längst upp till vänster är den hårfärgen som är mest lik min naturliga hårfärg,
jag är alltså inte svarthårig egentligen utan ljus-guld-brun...
Frisyrerna ifrån 2008 är precis samma frisyr, men den röda med moikan och den svarta när jag har "släppt" ner det normalt, shit va jag tyckte om den.


Imorgon är det äntligen fredag! Först jobb 8-15, sen ska jag mysa sönder Alvaro, då jag inte träffat honom nästan alls på 2 dagar, kan låta mesigt, men jaa det klart jag saknar honom. Sen ska jag förbi en sväng på solariet, antar att det blir mulet imonn och då är playan inte ett alternativ.

Helgens (ännu oklara) händelser:
Fredag - jobba på Solo, sen därefter har jag inget planerat.
Lördag - Grillfest på Basis bakgård med fejk-gräs och pool.
Söndag - Grillning med chefen ifrån Solo, på hans terass med en massa andra workmates.

På söndag är det Martineé summer festival i Vilassar och jag VILL SÅ GÄRNA åka dit, men känner att om det bara ska regna hela dagen lär det inte vara ngn hit att gå runt i en vattenpark och dansa till house-musik.. buuhuu.. Lite putt e jag..mmm..

Puss & Godnatt!
From Barcelona with love // Thai


Kommentarer
Postat av: Hanna

FAN vad snyggt det var Tina!!

Kul att du vågar göra såna saker.

Sett många tjejer med de där långa svallet som rakat på ena sidan, skitsnyggt!! Bra mellanting du gjorde ;)



PUSS

2010-06-11 @ 11:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0