Onsdag 9 Juni - Bio & hemmamys.

Tjohopp!

Idag var det inget vidare väder i Barcelona. Hade jag inte gått ut idag hade jag trott att termometern låg på 10 grader. Det har varit grått nästa hela dagen och regnat för det mesta, men under kvällen blev det bättre. Jobbade till 15, sen gick jag hem en snabbis för käka och för att hjälpa Phatt med att färga hennes hår.

Vid 18 träffade jag Alvaros lillasyster Lili på Rambla Catalunya och vi såg Sex and the City 2 på bio. Japp, den var dubbad till spanska, men det var kul ändå. Filmen var bra, men historian var för enkel. MEN JAG VILL INTE ATT SEIREN SKA SLUTA?!? Den måste ju fortsätta..! (panik!?) Samantha Jones är min favorit bland tjejerna, klockren kåt dam i sina 50 år... Så jävla skön, det är ju hon som gör hela serien fan. Efter det tåg vi metron hem till familjen där jag käkade en lätt tonfisksallad innan jag åkte hem till mig igen.


Hade jag varit 50 och singel hade jag drömt om att vara som Samatha, haha!

Både Phatt & Flavio var hemma och även Lianna och hennes kap när jag kom hem vid 23. Ena paret skulle ut för middag och fest medans andra paret låg i sängen och kollade på film. Min karl är på Solo och spelar, men det är ändå skönt att få egentid så den njuter jag av! :)

Nu ligger jag nerkrypen i min säng i mitt mysiga rum... Har tänkt ljus och rökelser så det ska lukta gott! Ibland har vi så mycket rökelser här hemma så man känner det redan i trapphuset, hehe..


MYS-kvalité på mitt rum.


Med Buddha på väggen så har jag alltid honom med mig.


Ni som inte redan visste så är jag fan av att inreda, när jag bodde hemma i Svea hade jag olika kategorier på mina rum till en början och ibland saknar jag att inte kunna måla om väggar, spika och spanka hur jag vill med mina möbler. Usch, det mesta ligger nere i flyttkartonger i källaren hemma i Nässjö.. Flyttar jag "hemifrån" här i spanien är det nästan värt att hyra en lastbil för att åka till sverige för att hämta upp all skit jag har där.


Haha! Mitt första kök 2007 gick i Barbie-rosa med schack-golv och
med lack svarta kökskåp och med discobollar i fönstrena.
Jag tröttnade efter ett år och bytte ut färgen mot bruna, beiga och vita väggar istället... heee


Mitt sovrum gick i "afrika-stil" med mycket detaljeroch skulturer i mörkt trä.

Åhh, vet ni vad? Min allra bästa vän som jag haft sedan 18 år tillbaka (vi träffades på en parkering, hon var 7 och jag var 5) kommer förhoppningsvis och hälsar på mig över midsommar! Det ska bli såå kul ! Vi har varit såå tajta och umgicks alltid när vi var yngre, men sedan hon flyttade vidare till Växjö för ca 5-6 år sedan har vi träffas ca 1 gång per år, men fyller timmarna med så mycket tjöt så vi skulle kunna behöva flera veckor tillsammans för att kunna uppdatera allt som hänt.. Senast jag träffade henne var över en 1-timmes fika i december förra året, innan jag skulle flyga tillbaka till Barcelona. Vad jag saknar henne, hur vi tänker likadant, fyller i varandras meningar och identiska vi är inombords, men så olika på utsidan. 

Jag ser så fram emot få att få egentid med min soulmate här hemma i Barcelona.  ÅH VAD JAG LÄNGTAR! :)


Aleksandra & Jag i Halmstad sommaren 2007 innan Måndagsklubben.

Nu ska jag mysa vidare i sängen och förhoppningsvis somna tidigt.
Imorgon snackar jag om hur besatt jag är på att klippa mitt hår just nu...!

Puss & Kram
From Barcelona with love // Thai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0