Tisdag 8 Juni - En vardag

God kväll gott folk!

Jag hoppas att allt är bra med er? Om tre veckor åker jag till sverige i 2 veckor, det ska bli så skönt och få andas in svensk frisk luft och få träffa alla där hemma som jag saknar. Jag hoppas bara att alla har tid att träffas och hitta på ngt med mig! Jag, mamma och systarna och ungarna ska till Göteborg och Liseberg någon dag och det ser jag fram emot - umgås bara med familjen ett par dagar. Jag tänkte även fylla resväskorna hem till barcelona med diverse "svenska" grejer... hehe..

Idag har jag jobbat som vanligt 8-14, slutade en timme tidigare då jag jobbade över 1 timma igår,så idag cyklade jag och Alvaro ner till stranden och låg där i 3 timmar. Jag är nog den mest tråkigaste att umgås med på stranden för det ÄNDA jag gör är att sover. Jag vänder och vrider och snarkar så in i helvete. När jag vaknade upp satt Alvaro brevid med typ 6 kill-kompisar. "God morgon" sa jag... En fin siesta fick jag till iallafall... Dom håller på att lägga en massa ny sand på stränderna här i Barcelona - under vintern har typ vågorna ätit upp stranden så det var i princip ingen strand kvar och nu när dom lagt ny sand så är stranden dubbelt så stor... Den är fin, men sjuhelvete va det luktar skumt nu... Dom har ju grävt upp gammal sand-botten ifrån havet och lagt det där. Jag hoppas att lukten lägger sig snart...

Efter det cyklade vi hem till mig och jag kokade ihop poatatis med hemmagjorda biffar/hamburgare med creme fraise med gräslök - mmh !

Snart ska vi båda mysa ner i sängen och sova tänkte vi. Imorgon är en ny dag... Imorgon tänkte jag gå ner till stan efter jobbet och köpa ett par badshorts till Alvaro, han behöver ett par nya och jag har hittat ett par ifrån VANS, men jag vet inte om dom finns i stan, annars så har jag spanat på ett par ifrån Billabong - vi får se vilka det blir. Sen ska jag träffa Alvaros lillasyster Lilli på kvällen - vi ska på Sex and the City 2 och japp den är dubbad till spanska. Skit man får ta och lära sig...

Sen ska jag bara deeega hemma i soffan imonnkväll och hoppas på bättre väder...!

Puss & godnatt!

From barcelona with love // Thai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0