Fredag 26 Mars - I behov av.

Hejsan gott folk!

Jag hoppas att ni fått en bra start på er helg. Idag var jag ledig och sov ut till klockan 14, då min kära karl kände för att väcka mig vid 06 i morse efter att han vart och spelat på Otto.. Det roligaste med Alvaro när han är full, är att han är ÖVERDRIVET ÖVERKÄR och ska pussas och kramas så mycket så att det blir lixom irriterande jobbigt, men jag antar att jag ska det enbart positivt, men oxå att han är väligt allvarlig. Det pratas om att flytta ihop, spara pengar och "vi" och "vi måste"... osv. Han om någon har planer! Haha!

Efter att ha sovit ut halva dagen och insett att vi missat tyå årets första sommardag, klev vi rätt snabbt upp ur sängen och tog en taxi för att möta upp hans pappa och hans jobbarkompisar på lunch. Det blev pizza och det var gott. Efter det tog vi ytterligare en taxi ner till stan där jag skulle inhandla en tröja som jag lovat min chef och den är nu klar, så den ska jag ta med mig ikväll till henne.

Mitt i stan, i solens varma strålar, i kortarmat och och i solglajjor gjorde nivån på mitt shoppingsug väldigt hög. När det kommer in nya vår och sommarkläder är det farligt, jag höll andan och köpte ingenting förutom en lotion som jag hittade på H&M. Den luktar vanilj och äpple. Jag är en sucker för lotions med olika smaker och har nog dom flesta smak-lotionerna ifrån Sephora - och dom är ett par stycken vill jag lova!

Iallafall, efter en snabbis på stan har jag nu fått ihop en lista av vad jag verkligen behöver och verkligen VILL HA:
Självklart vill man jue slänga med 100 par skor, tröjor och klänningar, men nej.. Detta är det första jag ska handla så fort jag har pengar att "spendera":


Ett par nya Ray-Ban i helsvart glas denna gången. Lite mer sportigare stil.. Jag vet exakt vart jag hittar dom så det är liiite frestande! Ligger runt 1000-lappen.


..och eftersom att jag är totalt blind utan glasögon och inte använder linser blir min syn för varje dag sämre och sämre. Därför tänkte jag inskaffa mig ett par nya "lite modernare" glasögon för mina stackars ögon. Ray-Bans aviatar i läsglasögon provade jag även idag i svarta bågar och dom kostade inte alls lika mycket som när man köper nya glasögon i sverige. Jag fick pröjsa 3000 för mina klassiska sletna som jag har idag och dom här får jag ett par nya för ca 1600 kr. Must have...! Dock vet jag inte om jag ska svarta, silver eller guldiga bågar - vad tycker ni?


Min parfym-hylla börjar bli väldigt torr och det är dags att inskaffa sig en parfym igen. Jag har mina favoriter och nr 1 på den listan är givetvis Dolce & Gabbana Sicily som är omöjlig att få tag i sedan ett par år tillbaka. Ska leta sönder stan då jag endast har ett par ml kvar på min lilla flaska som står på hyllan. Parfymen är en riktigt höst och vinter parfym - mycket kryddig och kvinnlig.


En annan favorit som jag fick först i är Nina Ricci's "Ricci Ricci". Samma sak där, lite mycket höst, vinter och liiiite vår. Men den är kryddig och fruktig och luktar vädligt gott.


MEN! Den jag FAKTISKT ska köpa för sommaren är givetvis min sommarfavorit som jag hittade på Ibiza's flygplats förra året, nämligen Issey Miyake's EAU D'ETE SUMMER EDITION! Det är min absolut favorita sommar parfym! Det roliga är att det är herr-parfym, men den luktar så frächt och så sommrigt så jag skiter i om det inte är för tjejer. Och Den går faktiskt att hitta utan att beställa den ifrån webben ifrån andra sidan jorden. Dyr är den inte heller mellan 400-500 kr. Next on my shopping-list !

Förutom alla kollektioner som finns i butikerna som jag även vill kassa hem, ska jag försöka lugna mig nu. Nästa månad köper vi biljetter till Thailand jag och Alvaro, men det är ju tänkt att man ska leva och spendera där, så även det måste jag spara ihop en buffet till, men det blir ganska enkelt eftersom att valutan där är ca 5 ggr längre en euron. :)

Nu är det dags att dra fingret ur röven och ta sig ngt att äta och sen göra sig iordning för jobb på Solo ikväll.
Vi hörs!

Puss & Kräm

From Barcelona with love // Thai


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0