Måndag 23 Mars - Måndag måndag...

Hejsan gott folk!

Jag hoppas att ni fått en bra start på veckan. Min helt ok, den slutade betydligt bättre än hur den började iaf. Sov röv-dåligt inatt, vred och vände mig hela natten plus att jag svettades satan. I morse ville jag inte ens gå upp och gå till jobbet kändes ännu mindre roligt. Måste erkänna att jag börjar bli trött på det där nu, känner att det kanske är dags att göra åt det? Vi får se, som svensk med halvtaskig spanska finns det inte mycket att välja på och dessutom lär det vara mer arbetstimmar och Ännu sämre lön.. hmm?

Jag skulle gärna vilja testa ngt nytt, men jag vet inte vad. Dessutom skulle jag vilja lära mig ännu bättre spanska, eller snarare ordentlig spanska då jag kör på min blatte-spanska fortfarande. Den funkar utmärkt med familj och vänner, men kanske inte ute i arbetsvärlden. Saker jag absolut skulle tänka mig att kunna göra här nere är att anordna events, vad som helst! Nattklubbar eller modevisningar? (Åh, va jag saknar när vi i Beat It anordnade modevisningarna i nässjö, sånt bra och grymt var det och så kul !) I need a project. Privata engelska klasser skulle vara en idé, så spanjackerna suger på engelska. :)


Åhh, Beat It - den gamla dansgruppen! Va kul vi hade ! Vilka tider det var!

Jag fick en inbjudan till Voddler idag som jag signade upp mig på, men jag kan ju inte titta på några filmer?! Vad är det för skit? Någon som kan hjälpa mig? Jag får jämt felmedelandet "Voddler is not currently avaiable in your country. You will be able to browse the website, but you can't browse or play movies yet." VAD ÄR DETTA ?
Vad ska jag göra för att få det att fungera ?


I helgen satte jag iaf stopp för mig städeri, jag ska inte lyfta en ända trasa eller sopp-borste på väldigt länge (jag undrar själva hur jag ska orka leva i detta men jag hoppas på det bästa... *kvääk*) Jag har därmed slutat ta ansvar för att vara den Enda som får byta ut papperskorgen som är fylld med mat så det hamnar på köksgolvet, ta bort hårbollar ifrån avlopps-röret och torka bort brunkräm ifrån badrumsbänken/spegeln som inte är mitt eget spackel. Jag ska sluta plocka in "ren" disk ifrån diskstället och istället låta det översvämmas som precis alla andra i denna lägenheten gör. Jag ska sluta att plocka upp 1 dl gammal äcklig pasta som sitter fast i diskhornet och i avloppsröret för att folk inte kan ta bort sitt egna skärp. Jag ska sluta sopa och dammsuga efter folk som går med skor inomhus. Punkt slut. Önska mig lycka till. :)

I helgen vart det inte mycket gjort än att jobba som sagt och helgen som kommer ser likadan ut. Däremot ska jag tattuera mig på söndag och det ser jag fram emot, lite nervös eftersom att tatuteringen är väldigt stor! Det kommer att bli min 3:e tatuering, men oxå kanske den första ordentliga eftersom att mina andra 2 är väldigt små. Jag kommer väl antagligen hinna dö av smärta innan den ens blir klar, haha!


Min första tatuering som jag gjorde med bambu i thailand 07.
Den sitter i nacken och texten är på thailändska.


Min 2:a tatuering som jag gjorde 08 - som en födelsedagspresent till mig själv,
sitter på höften och är även den på thailändska. Den 3:e får ni se om en vecka! :)


Annars i veckan har jag inte planerat mycket. Denna veckan jobbar jag 12-29 och är ledig på fredag! Känns skönt, då man hinner göra annat/vila inför Solo sen på kvällen. Imorgon blir det lugnt, ska hinna ner på stan och köpa thai-mat och även in på Consum och handla det som fattas i kylen. På onsdag hoppas jag på att få träffa Marina och käka tapas på La Patata igen, det var så gott sist och så har vi tid att snacka lite skit oxå. :)

Har en oehört stor hemlängtan efter vänner och familj och jag hoppas att jag kan få boka en resa hem iaf till juni-nångång. Behövs kan jag säga för jag saknar ihjäl mig!

Tanken var att jag skulle jobba på Otto Zutz ikväll igen, men jag sa nej eftersom att jag börjar tidigare imorgon, så vill hinna sova ut + att jag är slutkörd som jag är. Dom där amerikanarna är fan inte roliga att leka med asså..puhh!

Dags för sängen! Vi hörs imorgon. Puss o Gnatt!
From Barcelona with love / Thai

Kommentarer
Postat av: Lotta

Starta en engelska kurs. Då har du mig i barca också :) (Då jag lär suga på eng mer än spanjorerna..)

2010-03-23 @ 17:37:32
URL: http://gyllensteen.blogg.se/
Postat av: Malin

puss puss!!!!

2010-03-23 @ 23:05:23
URL: http://minustretti.blogg.se/
Postat av: Ellen Selmqvist

Vad betyder tatueringen i nacken:)?

2011-05-23 @ 11:53:27
URL: http://ellenselmqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0