Måndag 29 Mars - Nytattuerad!

Hejsan folket!

Jag hoppas att ni haft en lika bra helg som jag! Iofs har jag jobbat genom hela helgen, men jag har ändå hunnit inviga våren med att springa på stranden och känna doften av saltvattnet i Cunit. Jag vill har sommar nu och jag vill ligga på playan redan nästa vecka.

Förutom att jag jobbat hela helgen åkte jag och Mario till Calefell efter att vi båda slutat jobba på Solo vid 03 i lördags natt. Alvaro spelade i Calafell, så festen fortsatte där. Jag känder dock varken sug efter fest eller dans, så jag erbjöd mig att vara fyllechaffis den kvällen. Jag var rätt trött efter att ha jobbat..

Jag tror vi kom i säng klockan 09 på morgonen och jag sov enbart 5 timmar innan det var dags att gå upp och göra dagens gadd! Vi käkade lunch på Outlet, lika gott och billigt som vanligt... Det har blivit lite av en tradition att äta på Outlet på söndagar när vi är i Cunit.

Efter det väntades en 5 timmar långa tattuering som skulle göras och nu sitter den på plats! Jag måste säga att det gjorde inte så ont denna gången, men det berodde nog på att Juan som tattuerade mig var väldigt mjuk i handen, han "tryckte" lixom inte ner appraten så långt ner.

Jag fick även ett piller som jag tog (nej det var inga droger). Det var piller som man normalt käkar för rygg-muskelvärk vilket gjorde att mina ryggmuskler slappnade av. Ett tag låg jag seriöst och halvsov, men blev inte så kaxig efter 3 timmar när han skulle fortsätta göra skuggningen i 2 timmar, helvete va det sved !
Det gjorde som "ondast" vid fläsket, men ju närmare rygg-raden kändes det inte mycket. Nöjd är jag. :)

Haha, om min mamma någonsin kommer att lära sig hur man hanterar en dator, kommer hon bli väldigt arg när hon ser detta..! Men nu är jag alldels för stor för att hon ska ha en påverkan på detta beslut iaf! :)


Skissen som gjorde att jag blev kär. Jag beskrev hur jag ville ha den och han fick fria händer till att måla, vilket blev ett riktigt bra resultat.


Jag var liiite nervös när vi väl skulle sätta igång eftersom att mina tidigare tatueringar inte tagit mer än 20 minuter.


Ååh, alla fina färger som man bara ville ha..


Mario, som självklart ska lukta och ha sig..


Jahopp, då skulle vi sätta igång...!


Juan in action. Juan är en utav Alvaros 1000 kompisar som bor i Cunit, där dom känt varandra sedan barn.


Kände mig nöjd över att jag lixom inte skrek, vilket jag trodde att jag skulle göra..!


Konturerna klara... nu fattades bara 2 timmars smärta. Jävla piller som inte hjälpte då.. :/


Mer eller mindra klar, det fattades smådetaljerna. Nu hade jag nog legat där i ca 4 timmar.. Halva vänstra delen var lixom bortdomnad av smärta.


KLAR! (Jag var tvungen att göa bilden mörkare, då blixten tog precis på min kladdiga tatuering)
Den är stooor, men den är så fin!

Anledningen till att jag valde att ha Buddhas ansikte, var dels för att Buddha tycker jag är riktigt vacker. Jag är inte särkilt religös utav mig och väljer jag en religion är det absolut buddism, då jag tycker att budskapet och historian är bra. Buddha fanns och hade varken konstiga krafter eller var son till någon gud, utan fann livets mening genom lång meditation.
 
Jag gillar det levandsätt och dom levnadsråd som buddister lever efter, trots jag absolut till 100 % inte följer den själv, men som jag absolut respekterar och så gärna skulle vilja leva efter. Buddismen handlar mer om att man ska finna sig själv i lugn och leva så gott som möjligt. Här en några av de vanligaste levnadsätt man ska leva efter. (Taget ifrån Wikipedia.)


Att inte döda - utan värna allt liv

Att inte ta det som inte är givet - utan respektera andras ting

Att inte ägna sig åt olämplig sexualitet - utan vara omtänksam och ansvarsfull

Att inte ljuga - utan att tala sanning

Att inte orsaka att andra människor missbrukar droger, eller själv missbruka dem - utan hålla sinnet klart

Att inte tala om andras fel - utan vara förstående och medkännande

Att inte upphöja sig själv och nervärdera andra - utan övervinna egna brister

Att inte undanhålla andlig och materiell hjälp - utan fritt ge när så behövs

Att inte hänge mig åt vrede - utan vara överseende

Att inte smutskasta de tre juvelerna - utan upprätthålla dem


Mina systrar gillade mycket av tanken att jag skulle tattuera in Buddha, men inte att jag skulle ha den på nedre delen av ryggen, då det kan anses vara "respektlöst" och det kan jag förstå. Men jag är ändå glad att jag valt att ha min buddha på min kropp överhuvudtaget och att Han hjälper mig genom livet trots att han sitter 10 cm över skjärten. Haha, jag är redan sugen på nästa tattuering... Det här är farligt !

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen ska jag hem till Alvaro och käka middag med han och familjen!

Puss & Hej, vi hörs imonn!

From Barcelona with love // Thai


Kommentarer
Postat av: Sara

Damn, nice baby!

2010-03-29 @ 19:52:20
Postat av: Micka

Snygg tatto Tina :) Fin placering av den oxå.



åå så fin du fått din blogg .. Jag skulle med vilja ändra lite , har du gjort det själv ?



Puss, saknar dej !

2010-03-29 @ 19:55:26
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: Sandra

Va fin den blev!! Riktigt riktigt snygg! Nu blev ja också sugen:)

2010-03-29 @ 20:00:27
URL: http://lofvenberg.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jäklar va fin den är. Nu är det nog dags för mig att komma på något här också :)

2010-03-30 @ 17:40:51
URL: http://gyllensteen.blogg.se/
Postat av: ida

OjOjOj!!! Shit va snygg!!! Är så himla sugen på att göra en till ja med!!!



När ska vi äta sushi? :)



Pussis

2010-04-08 @ 14:54:43
URL: http://idaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0