Onsdag 10 Mars - Efter både sol, regn & snö.

Tjosan allihopa.

Nu sitter jag hemma och är dö-hungrig. Tänkte koka ihop ngt gott i köket snart när det inte är upptaget. Vi får dock se vad det blir. Jag har inte hunnit att uppdatera så mycket nu sedan förra veckan men nu jävlar bli det en snabb genomgång. Helgen har jag inte så mycket att säga om. Jag jobbade den rakt igenom, både fredag och lördag. Hann på lördagen även med en liten sväng ensam på stan oxå, vilket var skönt. Går runt och titta lite i alla affärer. Handlade inte så mycket, mer saker som jag behövde som smink och dyl.

Efter jobbet i lördags åkte jag och Mario vidare till Calafell, där Alvaro spelade. Jag blev fylle-chaffis eftersom att Mario vill dricka, men det var inga problem för jag kände inte riktigt för fest heller. Efter fyllekäk kom vi iallafall hem och hamnde i säng runt 08 på morgonen. Dagen därefter vart det varken BBQ eller en visit på stranden då det regnade som as, så vi höll oss inne hela dagen och kollade på film istället. Jag fick se min blivande tatuering och blev ännu mer sugen på att få den gjord. Förhoppningsvis så kan jag göra den nu snart i mars redan och jag kan förvänta mig 4 timmars döende smärta. Shit, jag kan inte förstå folk som tycker att det är "skönt" att tatuera sig. Min 2a tatuering som jag gjorde med maskin tog säkert bara 10 minuter och jag ville bara gå under jorden, haha!

Måndagen kom och vädret blev fan inte bättre. SNÖ i Barcelona har jag aldrig sett tidigare! Jag var i chock det kändes som om jag fick en lavett av sverige lixom. Snö och blask, blås och regn. Hela Barcelona var i kaos och tramvian och bussarna slutade att gå. USCH, vad hemskt det var! Vissa tyckte dock att det var mer intressant och roligare.... :) (bilder lånade ifrån Lili)


Utanför Alvaros fönster.


Lili & Mama.


hmm?


Iallafall, jag jobbade jue hela måndagen under dagen, så jag satt inne i värmen iaf...
När jag kom hem, trodde jag mest att det skulle bli en hemmakväll, men då Alberto behövde ngn bartender som kunde jobba på Otto Zutz, så jag blev tillfrågad. Var iofs väldigt trött, men lite extra cash är aldrig fel så jag jobbade i samma bar som Phatt. Kvällen gick bra vi hade kul och det var mycket folk och mycket amerikanare. Guud, ibland hatar jag dom! Amerikanare som är mellan 18-25 år beter sig värre en värsta sortens fjortisar.. helt sjukt! Jag kan även tillägga att jag var den värsta sortens fjortis när jag var nybilven ton-åring.

Igår tisdags när vi vaknade var vädret som vanligt igen. Snön var borta och solen framme som vanligt, bara en aning kallare, men det fanns inga spår efter att det vart snö-storm inte. Konstigt??
Efter jobbet hann jag hem och laga lite kvällskäk och duscha innan jag tog metron till Alvaro, väl där chillade vi och kollade på film tills vi somnade. MYS!


Det här med skor börjar bli farligt, i helgen köpte jag ett par nya klackar och idag efter en impuls ett annat par på Sfera. Farligt farligt!! :) Nu får det vara nog, MEN jag skulle väldigt gärna vilja köpa mig ett par nya vita converse innan jag är nöjd, hehe.


Nyinköpta klackar ifrån Sfera & Bershka 35 euro/paret.

Annars? Jo, tack allt är bara bra. Dagarna går väldigt snabbt nu och jag hoppas att dom saktar ner när våren och sommaren kommer och det blir varmt. Jag håller på att spara ihop lite pengar så jag kan köpa mig en biljett till Thailand nu i november, mama Maite är min bank och jag ger henne pengar som hon får spara åt mig, annars kommer jag bara att slösa upp dom. 3000 sek har jag gett henne nu på 1,5 vecka. Stolt över mig själv ÄR jag. Förhoppningsvis kan jag redan köpa mig en biljett redan i april/maj. :)


Bamboo Island, Senast jag var i Thailand, 3 mån över jul/vinter 06-07. AWSOME.

Njaehe, kanske man skulle ta och fixa ngt att äta? Hoppas att ni har det bra hemma i svea!

Puss & Kram

From Barcelona with love // Thai


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Tina, ja du hur tror du jag känner mig som bor med alla "fjortisar" asgarv... jag blir liksom inte förvånad längre, de är fan dummare än tåget (utan att dra alla över en kant såklart!).



Snö, hmmm... ja vi har haft snöstormar här i Washington DC också, och det fick mig att inse än mer att jag ska inte bo någonstans där snö existerar..skrattar.



Hoppas allt är bra med dig gumman och att vi kan ses till sommaren över en drink i underbara Barcelona.



Kram Malin

2010-03-11 @ 02:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0