Onsdag 17 Mars - Dillchips & Thaimat.

Hej !

Är inte dillchips ngt av det godaste ändå ? Särkilt när man är svensk som bor i Barcelona OCH enbart kan äta dillships från Estrella typ 2 ggr om året! Idag fick jag en stor grön påse Dillchips ifrån Michaela, då hennes pappa precis anlänt ifrån Sverige, bara det gjorde min dag ! =) Skippade tom lunchen för att jag nästan åt mig mätt på dillchips, haha! Tack Michan och tack till Michans pappa!

Vi gjorde ett bra byte där, då Alvaro åkte till Maroko idag, så bad jag honom att köpa med sig ett par converse till henne, om han nu inte glömmer det! Michan, du får dom på måndag! :) Självklart glömde jag INTE att även göra en beställning till mig själv, mohaha!

Efter jobbet tog jag bussen och beställde hem thaimat till mig och Phatt, det gjorde susen för det mättade maten och det gjorde även lunchen till imorgon, samt att jag slapp laga mat. Jag beställde grön curry-gryta med kyckling som är min favorit av alla dessa curry sorter, sen blev det även färska vårrullar och kött stekt i vitlök&vitpeppar. MUMS ! Thai-resturangen ligger 1 kvarter bort och heter El petit bangkok - stället är grymt litet, ni kan inte ana. Det är mindre än mitt vardagsrum inkl kök och besökstoalett ! Helt sjuk och det är alltid fullt med folk varje gång man kommer dit!


Phatt, nöjd & belåten :) Thai-food is the shit!

Iallafall, nu har jag mättat mig med käk, hunnit att duscha, slänga in en tvätt och hängt upp den. Hann även att städa téet lite här hemma oxå innan jag gowsar ner mig i sängen. Imorgon börjar jag 12, vilket är en konstig tid, vi har börjat få en massa skumma tider nu, men det är helt ok. Skönt med lite förändring, så länge man kommer ihåg vilka tider man ska jobba, hehe.

På tal om inget så eftersom att Alvaro är i Maroko nu, så blev även jag och Michan en aning suga på att åka dit över en helg. Det finns ju hur mkt som helst att shoppa där + att det billigt! Flygen dit är billiga, så vi tänkte att vi skulle ta och boka och åka en helg i april :) Vi får se när vi åker och hur vi bor. När Alvaro brukar åka dit så spelar han alltid på ett ställe som heter Le Carre, vilket är en nattclub som sitter ihop med ett hotell. Kanske man skulle kunna få lite rabatt?? Hmm..

Imorgon efter jobbet hoppas jag på att Ida ställer på sushi och lite skitsnack annars blir det att äta hemma hos Alvaro, utan honom men med resten av familjen och sova där. Fick medelande av Lili att hon tyckte att jag skulle komma dit och hälsa även att Alvaro inte var där, vilket jag redan hade i tankarna innan. I vilket fall blir de soffkväll med henne och mama imorgon :)

Helgen, som vanligt... Jobbar både fredag och lördag, men lika bra det! Trött och slitsam ännu känner jag mig inte så jag kör all-in !!

En annan sak oxå. Den senaste veckan har jag känt mig en aning bitter. Både sur och förjävlig har jag varit och jag vet det innest inne själv, men ändå fortsätter jag vara sur utan anledning..eller? Njae, jag vet inte riktigt vad det är och jag hoppas att jag kan skylla på mensen, försvinn nu..!

Men jag funderar på om det kan vara jobbet? Jag kommer lixom ingenstans där. Att sitta på internet-support är ok, men jag är så fruktansvärt trött på att behöva ha en kurs i hur man hanterar en dator innan man ens kan hjälpa kunden med deras problem. Ett IQ-test kanske skulle vara bra att ha för folk som inte kan läsa fakturor?  Sen skäms jag nästan över hur människor faktiskt kan bete sig i telefon, det är ju pinsamt ibland! Visst kan jag förstå att man ringer in för en anledning och jag förstår att man kan vara sur, MEN det finns tamejfan gränser... Att ringa in och bara be om att DET ska var si och så och inte ha den minsta respekt av hur vi arbetar är sjukt.. Nej, jag har inga magiska händer och jag kan inte trolla fram ett fungerande bredband. Nej, jag kan inte göra ett undantag för det är så här vi jobbar. Vad är det människor inte förstår? Det pinsamaste är att vi pratar om vuxna, näst intill gamla människor i 50-årsåldern som beter sig som barnrumpor. Folk i min egna ålder ha tom bättre respekt och förståelse, fyy på er gamla. Ni som ska "vara" så förbannat bra förebilder åt alla andra.

Det värsta är när dom börjar hoppa på en personligt som " Du lilla gumman, jag ska tala om för dig..", " Du, lisa, greta eller vad fan du heter..." (<- den fick jag igår och höll på att garva ihjäl mig..!) eller "Kan du ditt jobb eller...?" osv osv osv... Vad trött jag bliiir!

Nej, nu ska jag sluta klaga och försöka sova! Ha det gott!

From Barcelona with love // Thai

Kommentarer
Postat av: VéNNèZa-Is-Her-Name

haller med dej dar!!!

2010-03-18 @ 17:08:14
URL: http://vennezaishername.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0