Tisdag 30 Mars - Oduschad & bajsenödig

Hej allihopa!

Idag har jag inte gjort ngt vettigt efter jobbet. Har ätit spagetti med köttfärsås och ikväll ville Alvaro att vi skulle gå ut och äta sushi och DET tackar man jue inte nej till ! Kom hem runt 16 och har legat i sängen sedan dess. Meningen var väl att jag skulle sova en siesta för jag är jättetrött, men jag lixom fastade och läste en massa bloggar och det slutade med att jag kollade på Bella & Tyras show. Har ni sett den ? Jag tycker att dom är duktiga framför kameran för att aldrig gjort ngt sådant tidigare.

Jag kom själv ihåg när vi hade live-skol TV varje måndag i vår studio när jag gick på gymnasiet. Vi var 11 tjejer som hade ett skol-tv program som hette Censur, vilket var riktigt kul. Varje vecka hade vi veckans fråga och hade alltid olika teman/ämnen som vi pratade om. Det var riktigt kul, men när det var tagning var man inte lika kaxig och det märktes alltid att man var nervös hur mkt man än ansträngde sig för att försöka vara som vanligt, men det är svårt när man inte är van...

På tal om bloggar och showar om det. I programmet jag såg, fastnade jag lite för hur många utav sveriges mest kända bloggar ser ut. Vad tycker ni om det ? Själv är jag inte alls ett stort fan av alla dessa provoserande bloggar där varje bloggare verkar ösa skit över både den ena och den andra. Att bråka genom en blogg känns som waste of time och jag tycker att man kan göra det utanför sin blogg. Dessutom att man bara skriver en massa skit som blogg-bråk visar mest att bloggaren själv inte har ngt annat bättre för sig, inte sant??

Nu vill jue inte jag påstå att jag "kan" bloggar, men om jag skulle välja en favorit är det antingen Kenza eller Foki, som är 2 helt olika personer. Kenzas gillar jag dels för att hennes talesätt och på det sättet som hon skriver på känner jag liknar mitt. (har ingen aning om det är så men..) Hon verkar ha en skön personlighet, men båda fötterna på jorden, MEN sen har jag ju ingen aning om hur bruden är i verkligheten. 
Men sen ska hon få liiiiite kritik för att det är lite för mkt fest- och tråkiga bilder. Jag vill se annat!! Men som om jag är bättre själv, haha!!
Att jag gillar Fokis blogg är för att hon ska få all beröm för alla bilder hon lägger upp och om att hon skriver om så mycket olika grejer. Visst hennes intressen är väl inte likadana som mina, men bloggen är lixom roligare att titta på.. :) Den kritik hon ska få är att att jag tycker hon ska vara lite mer personlig, alla kan ju inte vara glada varje dag och på toppen-humör 24-7...?

Men hur ska en bra blogg vara? Jag tycker om bloggar med mycket bilder, men ego-bild efter ego-bild på varje inlägg gillar jag inte om det inte är så att man ska visa ngt speciellt som har just med bilden att göra. Jag gillar bloggar som visar att dom har riktigt bra dagar och visa dagar som är bajs, utan att tala ut om sitt hela problem självklart. Men en blogg precis som självaste livet är... både bra och rööv-dålig.

Ska jag ge poäng till min egna blogg? Hmm, ingen aning. Min veckor ser ju precis likadana ut, haha. Men jag försöker mitt bästa med att göra den så intressant som möjligt och det blandar jag faktiskt med både personliga känslor utan att det blir för mycket, liiite äckliga detaljer och även den dära "obligatoriska" vad jag har köpt denna månaden-listan.. Men vad kan jag göra för att göra min blogg bättre? Har ni några tips?

Ska jag oxå lägga upp dagens tråkiga outfit, som inte passar ngn annan ändå..? Ge mer tips och visa mer bilder på hur det är att leva i spanien/Barcelona? Politiska åsikter? Eller ska jag berätta sex-detaljer om mitt och Alvaros sexliv? Hmm... Ge mig lite tips, tack ! Det skulle vara väldigt uppskattat! :)



Här kommer en lite bättre bild på min tatuering som jag gjorde i söndags.
Bilden är tagen ifrån tatuerarens facebook. :) Jag är jättenöjd och jag är redan sugen på att bygga ut den ännu mer..! Jag gillar jättemycket att pärlan som Buddhan har är i röd färg.

Nu ska jag hoppa in i duschen. Är både jätteofräsch och jätte-bajsenödig !!
Vi hörs imorgon! Puss & kram allihop!

From Barcelona with love // Tina

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag tycker om din blogg. Lite mycket text ibland men det är kul att läsa om ditt liv där nere. Det verkar så himla härligt!

2010-03-30 @ 21:56:27
URL: http://lofvenberg.blogg.se/
Postat av: Micka

Jag gillar din blogg Tina, och nu när du ändrat typsnittet så orkar ja tom läsa igenom hela dina inlägg :P Så jag håller med Sandra liiite mycket text ibland.



Gör fler inlägg ist ang olika saker/upplevelser/shopping mm ? Kanske?



Puss Puss

Och snäll bespara mej om ert sexliv ;)

2010-04-02 @ 16:30:38
URL: http://micka87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0