Torsdag 25 Mars - Snabba moves!

Hallå folket!

Jag hoppas att ni alla mår bra. Min vecka har varit riktigt bra, haft planer hela veckan har har först ikväll fått äta mina efterlängtade nudlar, finally. Ni som känner mig VET vilken passion jag har för dessa nudlar, haha. Många kan tycka att jag kanske inte äter annat än "pasta" med buljong, men man kan göra en nudelsoppa så mycket mer än det. Själv anser jag att en riktigt nudel-soppe-rätt innehåller ngn form av kött. Jag kör alltid på köttfärs, det är godast. Sen när man har kokat ihop allt, toppar jag oftast det med lite finhackad vit-kål & koriander. Funkar utmärkt med vanlig hackad sallad eller broccoli. På så sätt känns soppan liiiite mer nyttig och definitivt mycket godare. Jag ska ta en bild på det nästa gång så får ni se. DET finns en anleding varför mina vänner alltid tigger nudelsoppa hemma hos mig när jag är hemma i sverige, haha!

Iallafall, veckan som har gått. I måndags iofs hann jag inte mycket, det blev en chill kväll hemma. I tisdags hann jag handla och fylla på kylskåpet någorlunda innan jag faktiskt åkte hem till Alvaro och käkade kvällsmat med hans familj där. Vi hann även ut och cykla i tisdagskväll och han enas med att han vill att jag ska köpa mig en FIXED bike, men det är inte riktigt min stil av cykel. Jag är hellre sugen på farmors gamla skräp-cykel. Gamla cyklar är mycket bekvämare för skjärten! Iallafall. Jag lämnade alla mina papper som behövdes för min kontrakt så nu är även det fixat och klart.

Igår onsdag efter jobbet åkte jag till Cornella och träffade Marina. Det blev återigen en massa tapas och en massa skitsnack, vilket var riktigt trevligt!

Idag efter jobbet tog jag tåget till Sitges och hälsade på Sebastian. Han bodde riktigt fint och fräscht. Köket var 100 % IKEA, kände lite att jag längtade hem och blev avundsjuk! Han hade lagat god kyckling med currysås och ris och vi färgade hans hår och jag vann så klart på bowlingen på WII, innan jag tog tåget hem igen.

Väl här hemma har jag inte gjort mycket. Jag hann att tvätta en vit-tvätt och var så jäkla rastlös att även jag färgade mitt hår samtidigt som jag dekorerade om i vardagsrummet. Jag har tagit bort höstens mörka färger och låtit den vita färgen komma tillbaka, så nu är i princip hela vardagsrummet vitt, från vägg till gardiner, soffa och bord. Snyggt och fräsch blev det iallafall.

I veckan fick även vi reda på att paret som vi bor med ska flytta ut nästa vecka. Jag uppskattade inte riktigt att folk inte kan säga till att dom letar annat boende eller säger att dom ska flytta om en vecka, då jag inte skiter ut pengar och kan lägga 3000 kr mer på en hyra helt plötsligt. Vi har iallafall löst det bra och en ny inneboende är on her way. Så nästa vecka blir vi 3 tjejer igen och min hyra stiger med en 1000. Ingen fara för jag ska byta rum oxå och får nu ett mycket större rum. Kände att jag behövde det då jag under det senaste året på ngt sätt shoppat lite för mycket och behöver mer plats. Ser nästan lite fram emot att gå på Ikea och köpa lite nya möbler till mitt nya rum - hihi... Den nya tjejen som flyttar in har jag aldrig träffat tidigare, men hon verkar väldigt bra, lugn och har både fötterna på jorden. Hon är brittisk, men född och uppvuxen i Barcelona/Sitges. OCH hon är 25 år, thank god för en kvinna i sina äldre dagar, då jag inte pallar mer barn fasoner längre.

Imorgon är jag ledig, vilket är skönt. Iofs jobbar jag på solo på kvällen, men det känns skönt att man får vila upp sig under dagen iaf. Jag hade tänkt att springa ner på H&M och fixa en tröja som min chef var så förtjust i. Jag har en tendens att klippa i mina kläder när jag tröttnar på dom för att "skapa ngt nytt". Min chef gillade detta och har sedan 1 månad tillbaka tjatat om denna tröja med bar rygg, så jag tänkte att det var dags att fixa den nu. Måste hinna förbi solariet oxå och får lite färg. :)

Lördag efter jobbet åker jag och Mario till Calafell igen, där Alvaro ska spela och vi alla sover där eftersom att jag ska tatuera mig dagen efter. Nej, nervositeten har inte kommit än... Vi får väl se. Hehe.

Nu ska jag fortsätta leta efter billiga thailandsresor till mig och min karl :) Woho!

Sist men inte minst ska jag ge dagens ROS till Hanna som har tagit sig tid att fixa iordning min blogg.
THANK YOU!!!  :) :)

God natt med er. Hoppas att ni får en rikigt skön helg!
From Barcelona with love // Thai


Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh var roligt det är att läsa om vad du gör. nu blev jag ännu mer sugen på att faktiskt börja blogga igen...hmmm ;)



O du, det var så lite så!

PUSS

2010-03-26 @ 15:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0