Torsdag 4 Mars - Grattis Micka 23 år!

HEJ !

Jag vill börja kvällen med att säga Grattis Micka som fyller 23 år idag! Jag hoppas verkligen att du haft en kanon dag med din familj och att du firar rejält med dina vänner. Jag hoppas att allt är bra med dig! Läste din blogg och tycker att det skitkul att du fick Grease-biljetter. Hoppas att du får en underbar helg!

Det är sjukt vad man saknar stunder hemma i "tråkiga" Nässjö ibland. Dom få gångerna man är hemma i sverige uppskattar man dom stunderna man får med sina vänner, dock känns det som om jag aldrig har tillräckligt med tid att träffa alla, då jag oftast är hemma för kort stund, man ska hinna med att hälsa på systrarna som bor åt norr och söder, samt hinna tid att umgås med mamma och pappa och sen på det slänga på alla vänner som man ska hinna uppdatera sig på! SJUKT, men jag uppskattar det verkligen när jag kommer hem..! Jag hoppas att jag bokar resa så snart som möjligt! Förhoppningsvis blir det i juni månad och då hoppas jag iaf kunna vara hemma 1-2 veckor. (wow, eller hur?!)

Här nere i Barcelona känns tiden just nu knapp. Jag hinner knappt vakna innan jag ska iväg och jobba och när jag väl slutar är jag alldeles för trött för att hitta på ngt med någon. Jag blir oftast hemma i sängen och chillar eller samma sak fast hemma hos Alvaro. Det är inget jag dock tycker är jobbigt. Jag tycker det är skönt att "inte göra ngt" på vecko-dagarna och sen försöka göra ngt på helgerna. Dock blir det inte mycket över till det heller, då söndag kommer att bli min ända lediga dag framöver. Och på söndagar orkar man jue inte lyfta ett finger, haha. Men det är OK. Eftersom att jag jobbar helger nu oxå bidrar det till mer pengar vilket är bra, då kan jag spara, både till Thailands-resan och ev till en buffet till annat. Vi sparar dagarna till strand-fest och annat skoj till sommaren istället. Nu jobbar vi järnet!

Ni som inte vet hur "dyrt" det är att bo i Barca ska veta att man är inte kaxig med dom pengarna man tjänar här inte, haha!! Jag bor i ett litet litet rum på ca 6kvm, men dock i en väldigt stor och ren lägenhet, men betalar ändå 2600 kr för mitt rum + el, gas, vatten och internet&telefon-räkningar. Räknar man detta så hamnar jag på samma summa som jag betalade för min vinds-våning på 50 kvm som jag bodde på hemma i Nässjö bla, där jag bet 2500 kr i hyra/mån. Men självklart, det är ju skilland på Nässjö och Barcelona. :)

Men det är det värt, just nu känner jag att bor hellre för förjävligt in till sista centen, än att bo hemma i Nässjö, tjäna OK, men leva lite halvtrist liv... Njeee. Jag har blivit mer impulsiv vilket är både postivt och negativs, det som händer, händer... Jag klarar mig alltid. Som jag alltid har sagt, skiter ngt sig är det bara att ta första bästa flyg hem, hem till mamma och pappa och tryggheten!

Fick en "bra" lön denna månaden + att jag kommer tjäna några tusen till denna månaden ifrån Solo. I tidags blev det därför ett par nya fräsha sol-glajjor ifrån RayBan, dock inte pilot-glasögonen som dom flesta har utan en i Carrera stil, fick punga ut 99 euro efter nedsatt pris, men det var dom värda! Inhandlade även ett par high-heals till mina stackas fötter. Samma jävla höga klack, MEN eftersom att platån är väldigt hög, är dom mer bekväma än dom som jag har. Förhoppningsvis klarar jag denna helgen utan värk in mina fötter - ngt negativt med att vara asiat, man är ju för kort! :)

Jag köpte även 2 tröjor till Alvaros pappa, en sen födelsedagspresent eftersom att jag inte hittade ngt i Amsterdam, sen köpte jag en jeanskjorta till min karl oxå, GUD va snäll man kände sig denna dagen! Haha!
Även Alvaros mamma förstorade jag upp ett stort kort på mig och Lili som både hon och jag tyckte om, så snart så hamnar väl den på familje-väggen oxå. :)


Sådana här köpte jag, men med mörkare glas naturligtvis. =)

Idag efter jobbet tog jag faktiskt fingert ur röven och åkte ut till Cornella för att träffa Marina, en utav dom bästa tjejkompisarna jag har här nere. Vi kommer riktigt bra överrens och hon är en helt underbar tjej! Vi käkade tapas av den godaste sorten (Skoja min dojja om jag blev mätt lr !) och hann tjöta skit innan jag tog sista metron hem för sängdags.


Jag & Marina förra sommaren i Cunit av alla våra 100 dagar tillsammans på playan!

Helgens planer som sagt.. Imorgon jobbar jag 14-21 på kundservice, sen 23-05 på Solo. Lördagen hade jag tänkt att sova bort halva dagen, ev springa en sväng på stan eller bara vara hemma och städa som jag inte hunnit göra denna veckan. Ser förjävligt ut hemma. På kvällen 23-03 jobbar jag på Solo igen och efter det åker jag och Mario till Cunit och hälsar på folket där. Alvaro spelar där i helgen, så jag hoppas att det blir en gnutta sol under söndagsn så man kan hälsa på stranden och inviga den lite :) Det ryktas även om BBQ hos Mario med hans föräldrar och med Alvaro och hans föräldrar. Ev så hoppas jag på att få kolla på min framtida tatuering/retuchera den och fixa en tid för gaddning. Vi får se hur helgen slutar iaf!

Hoppas att ni alla andra får en riktigt kul helg! Nu ska jag sova, och jag kommer somna så gott, skittrött!!

From Barcelona with love // Thai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0