Måndag 17 Maj - Dåligt uppdaterande, jag vet!

God natt allihopa!

Jag ligger i soffan med en halvsovade Phatt brevid mig. Vi har legat här hela kvällen och kollat på film, skönt som faen har det varit måste jag säga, men det är snart dags för sängen, imorgon är det ännu en dag. Det var mer än en vecka sedan jag bloggade senast, men det kändes som om jag gick en igenom en liten mini-depp. Det finns många som vet att jag flyttade söder ut för många anledningar men EN utav dem var att slippa snö, och det är jag iofs rätt lycklig över att jag har fått slippa, men regn och rusk börjar inte bli roligt heller. Sommaren och våren var ju påväg men va fan hände strax innan det där vulkan-utbrottet?? Nåja, idag var det iaf soligt och en aning varmare och jag hoppas på att graderna stiger snabbt..

På jobbet är det oxå kris och jag finner inga ord på hur fult jag tycker vissa och saker ting görs på. Men det tar vi i ett annat kapitel och NEJ jag har inte blivit av med jobbet. Förutom en massa jobb, så har jag självklart hunnit med att träffa folk och festat till det. :)

I fredags träffade jag Ida en sväng, vi satt hemma hos mig och käkade pasta-sallad med dill-sås, helvete va gott det var. Blev ett par glas vitt på det oxå, satte fint innan man skulle iväg och jobba själv, hehe.. Det var iaf Idas sista helg så det var sista gången vi hann ses, men vi fick ändå till ett bra avslut ändå och JAG tror att hon kommer komma tillbaka till sommaren igen... vi hoppas på det!


Ida i soffan!


Dill-såsen var djälvulst good asså!

I lördags träffade jag Hanna och Sofia - även Hanna ska åka hem snart så vi gick en runda på stan tills det började regna iallafall. Även där blev det en jättegod pasta-sallad med skinka hemma hos dom nära stranden. Det var en jättemysig lya tyckte jag! :)


Redo för en solig (som senare blev en aning mer regning och mulig) lördag på stan!


Jag & Hanna tar en cafe con leche inne i Raval.


Carre de Ferran - fullt av giris!


Hann med en sväng inne på La boqueria innan vi tog bussen till barceloneta för nyttig kvälls-käk.

Senare på kvällen träffades vi alla på Club Mondo då Alvaro delade deck med Toni Verdi. Tja... kvällen var väl sådär... Det var rätt sällskap, men efter 2 flaskor Moet och en rom-flaska (som Mario kände sig väldigt generös med att bjuda på) kände jag mig fortfarande inte på topp, kanske mest för att dom spelade för hård house, vilket jag inte gillar. Men nu har vi testat Club Mondo och det tänker jag inte testa igen!


Hanna, Sofia, Nando, jag & Mario på Mondo Club nere vid hamnen.


Jag vet inte vad vi dansade riktigt..?

Igår söndags så firade vi Barcas vinst i La Liga. Skoja min dojja om det var fest här i stan...! Eftersom att jag var med och firade allt förra året då dom vann alla tre ligorna, så räckte det för mig. Istället käkade vi på Solo, jag, Alvaro, Mario och hans dejt, Quim och Nando - det var trevligt det med. Jag avslutade kvällen där med en jordgubbsmojito innan vi åkte hem till mig!


Teresa & Mario.


Quim & Nando.


Jag & min keliga bebis.


Förrätt, skinka i alla former, ost ialla former och sen kom sushin ialla former.


Hann inte riktigt fota varmrätten eftersom att jag var så hungrig, men var inte alls blyg på en dessert iaf!


Jag träffade även Marina och hennes supersöta polare på Solo
som jag ALDRIG kommer ihåg namnet på - Jorgina typ?

Imorgon flyr jag ifrån staden tills på torsdag kväll. Är ledig och det ända jag ska göra är att koppla aaav - låter som en tant på 50 år, men visserligen känner jag mig som en sådan ibland. Jag och Alvaro flyr till Cunit och ska spendera dagarna där. Jag hoppas på sol så jag iaf kan ligga åtminstone på tak-terassen och steka till det lite.
Alvaro ska även göra sin 7:e tatuering sedan vi träffades för lite mer än 1 år sedan - kan man ha mer bråttom när det gäller tatueringar. Han lär vara heltattuerad innan vi firar 5 år fan. Vi får se vad det blir den här gången..

Därmed blir det inget bloggande förrens på torsdag kväll då jag kommer tillbaka.
NU ska jag typ sova/chilla lite till i soffan...

Har sommaren nått sverige??

Puss & godnatt
From Barcelona with love // Thai


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0