Måndag 24 Maj - Plugga kanske..?

Buenas noches..

Nu ligger jag i sängen, jag bör egentligen sova just nu och det ska jag göra...snart!
Men jag har suttit och letat efter utbildningar i spanien hela kvällen - tro det eller ej, men suget efter att börja plugga börjar kännas lite nu. Det trodde jag aldrig om mig själv, men det är sant...

Jag har hittat en utbildning på 3 månader som jag vill gå men det blir först i till hösten 2011, och jag får ta CSN lån (tror jag om jag har läst rätt på deras sida) MEN skolan är inte CSN-berättigad så jag måste punga ut 35 000 kr bara sådär, vilket jag inte kan skita ut varken imorgon eller om en vecka.

I kursen ingår dock 180 timmar spanska på schemat och DET kan jag låna pengar av CSN till + att jag kan ta medkostnadslån, vilket är bra. Då kan jag alltså spara pengar till kurs-avgiften själv, men så kan jag låna lika mycket för att kunna överleva dom 3 månaderna som kursen är av CSN.

35 000 kr är iofs inte "jätte" mycket pengar att spara till, dock att det kommer gå lite långsammare eftersom att jag bor här nere och har fasta utgifter mellan 5000-6000 kr varje månad. :( Inte mycket att hurra för, man vill ju gärna leva lite oxå av resten av pengarna man får..

Sparar, det gör jag redan, men till Thailandsresan i november. Jag är smått nöjd över att jag har kunnat spara 8000 kr på 2 månader. Biljetten blir köpt inom kort (klappa axel :) Men känner jag mig själv rätt så kommer jag utan problem att kunna spara. Det är lättare att spara när man sparar till ett mål, än att bara spara för en buffet. VAD det är för kurs jag vill gå - det kan vi ta någon annan gång, hehe..

Nu sitter jag och planerar mitt liv igen, men det känns bra, för för ett tag sen så kändes det lite hopplöst om min jobb-karriär här nere i spanien..


ABC College Barcelona - Där jag pluggade spanska sommaren 2008.
Vilken underbart bra skola. Ligger 100 meter ifrån där jag bor idag. :)
Jag träffade på min favorit lärare Jordi här om dagen, men jag vågade inte hälsa eftersom att jag var bakfull och sliten som fan. Kändes lixom inte ok att hälsa på honom i det skicket, men jag hoppas att jag träffar honom igen!!


Nu ska vi sova! Puss & godnatt!
From Barcelona with love // Thai


Kommentarer
Postat av: ida

Va kul att du vill börja plugg!! Vad är de för utbildning?

Kommer ni till sverige snart??

Saknar barca!! =(

puss

2010-05-26 @ 23:49:22
URL: http://idaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0