Torsdag 20 Maj - Back in Barcelona.

Heeeej !

Jag måste erkänna att det känns jävligt gitt att säga att jag inte behöver åka utomlands för att få en ordentlig medelhavs-bränna, för jag BOR redan här !!  (+ att vi lägger till Ursulas jättegarv i lilla sjöjungfrun som ett avslut på denna meningen...:)

I tisdags kväll tog vi tåget till Cunit som ligger ca 45 min söder om Barcelona, visst var det kallt på kvällen, men vi satt hemma i soffan med hemköpt kina-mat som mättade oss innan läggdags. Igår när vi vaknade upp vart det stekande sol på ballen, med utsikt till havet som hade klar-blå himmel - det var bara att byta om till bikni och springa ner till stranden och njuta av solen och dagen.


Cunit igår på dagen.


Den totala lyckan ligger 45 min från Barca!


STEK !


Chiringuiton (strandbar) som vi brukar käka lunch på när vi ligger på stranden i Cunit.


Alvaro geggar i sig mat.

Jag har sagt det 1000 ggr innan, men jag säger det igen. Att komma iväg ifrån storstan till lilla byn gör mycket - inte en människa på stranden och med dom fin fina sandkornen mellan tårna, bruset ifrån vågorna ifrån havet... ahh behöver jag säga mer... ? Detta lär vara bättre en extacy eller ngn annan drog! Efter 5 timmars stek i solen, men middag på chiringuiton (hur de nu stavas?, men det är namn på typisk stranbar på spanska) var varken jag eller Alvaro kaxiga. Han mest... usch, stackare.
Vi käkade en god pasta-sallad och kollade på film på kvällen, efter att vi vart inne i byn och käkat glass med ett par utav våra kompisar.


Maff-glass på strandgatan, den var skitgod och jag är en sucker för dulce de leche,
carmamel och allt sånt där sött!



Alvaro var jättekaxig med sin bokstavligt talat RÖDA bränna - NOT.
(jag fick tillåtelse att lägga upp bilden..haha!)


Jag vart oxå lite bränd, men det slog inte den röda hulken..

Idag skulle han iväg och fixa sina tatueringar och jag begav mig mot ännu en dag på stranden. Det var så jävla varmt att jag gick och badade i havet var 20 minut! Jag kan säga att vattnet var kallt men jävligt svalkande.. Tekniken är att man ska springa ut och slänga sig i vattnet för att sen tvinga sig själv att vara kvar i vattnet. ;) Den ni ! Runt 18 tog vi iallafall tåget hem mot Barna igen och nu är jag hemma... liite mer redo för 1 veckas jobb innan jag får 1 dag ledigt igen.. buuh! Jag tycker att jag har jobbat så mycket att jag är värd ett 2 månaders baja (spansk sjukskrivning som man får jättelätt.. :)

Har inte hunnit göra mycket än att sega i soffan, dock har jag fixat fransk manikyr efter 1 månad med H&M populära turkos-blåa nagellack :) Fransk manikyr är så fint när man har solbrända händer, inte sant??


Fransk manikyr på solbränd mage! :)

Nje, nu skriker magen efter thailändska nudlar, time to go!
Puss & godkväll!!


From Barcelona with love & sun // Thai


Kommentarer
Postat av: yoko

hahahahahahah man riktigt ser hur frasig hans hud är.

Man vill ju bara gå och ge han en dask på axeln :P:P

Solskyddsfaktor??

2010-05-20 @ 23:11:50
Postat av: josé

Kan inte vart skönt i tatuera sig dagen efter! Men lite smärta ska ni la ha för att ni har så gött väder o inte vi, Hehe :P

2010-05-21 @ 16:38:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0