Sondag 3 Oktober - Thailands-planerna.

Heeej allihopa!
Shit, vi har just passerat oktoberstrecket - vad hande med ar 2010? Det har ju gatt alldeles for snabbt!
Nyss fyllde jag 23 och om 3-4 mander fyller jag 24! Jag kanner mig gammal..!
I helgen fick jag forovrigt lon och den spenderade jag loss ratt ordenligt med - MED ALL RATT. Jag kopte bla en ny lattare hostjacka till mig sjalv som sitter som ett smack. Den ar i skinn (fejk ar dock det anda jag har rad med) med pals i kragen. Inte en sadan dar typisk kort palsjacka, utan en som gar ner precis till hoften.
Hittade aven lite andra behovliga saker som underklader, halsdukar schampo som behovdes. Sen var det slut med oktobers shopping.
Vi tog moppen upp till Tibidabo dar vi hade utsikt utover hela Barcelona i lordags. Det var kul, dock givetvis hade ju karln glomt kameran hemma, sa det fick bli ett par sketna bilder fran mobilen:
Utsikt over Barcelona i bakgrunden.
Har jag berattat att Alvaro blivit glasogon-orm precis som jag. Men hans syn ar samre an min, haha!
Jag har insett att jag har jobbat 8 dagar i rad och kommer jobba vad jag vet i 6 dagar till OM jag inte aven pa sondag nasta vecka jobbar extra. Anledningen till att jag jobbar ar dels for att jag har just nu BARA 12 timmar att jobba in pa Kundstjanst till mina semesterdagar, men samtidigt vill jag jobba sa mycket som mojligt pa SOMA for att kunna spendera och njuta sa mycket som mojligt i Thailand. Om 5 veckor drar vi och jag borjar redan smyg-rakna ner lixom, hihi.
Jag haller pa att rakna ihop en gemensam budget for oss till Thailand och jag tror och hoppas pa att vi hamnar mellan 25-30 000 kr till resan. Eftersom att det sa pass billigt i Thailand kommer detta stiga bli ca 100 000 bath. I thailand ser siffrorna likadana ut som i sverige dvs, en natt pa hotell kostar 800 bath, en troja kan kosta 300 bath eller en drink kostar 80 bath vilket betyder att spendera 100 000 bath i Thailand ar som att spendera 100 000 kr hemma i sverige. Vad gor man med dessa pengar pa en manad...? SHOP UNTIL U DROP !
Mitt bloggande suger ju svettpung, men eftersom att jag inte har en hel laddare till min dator ELLER internet hemma hos mig, sa jag jag tyvarr inte prioriterat att blogga + att jag har sa himla mycket annat i huvudet.
Vi sitter och kollar lite pa vilken rutt vi ska gora nar vi val kommer dit, men jag tror att det blir ungefar sahar:
BANGKOK: 3-4 natter:
Jag ar riktigt dalig pa Bangkok, da jag anser att stan ar alldeles for stor. Idag "tavlar" 7 centrum om att vara centrum i staden och det bor ca 15 miljoner i stan. Vi tankte iaf att vi skulle forsoka hinna med det viktigaste: Khaosan Road, Grand Palace, Floating Market, aka bort pa floden och givetvis MBK och Siam square's shopping kvarter.
...sen vidare till PATTAYA: 5-6 natter:
Pattaya ar och har sedan jag var liten alltid varit mitt favorit stalle i Thailand. Det kan lata ganska konstigt
eftersom Pattaya i sig ar mest kant for sin prostutition och nattlivet. Men nattlivet ar bra, det hander alltid saker, shoppingen ar battre an i Bangkok och om du ngn gang skulle trottna pa stadsstressen kan du alltid ta baten till dom lugna oarna utanfor.
efter dar sa blir det antingen annu mer sydost till Koh Samet och Koh Chang ELLER sa drar vi soderut mot Koh Tao och Koh Samui.
Pa on Koh Samet finns inte mycket mer att gora an att ligga pa stranden underdagarna, da on ar typ 2 km bred och 5 km lang. Den har enadst en vag och det ar val 500 meter som ar asfalterat. Det finns inga hoghus, utan sma sma bungalows. Meningen ar att vi ska njuta av semestern har, kaka resturang pa kvallarna pa stranden och dricka buckets pa nagon Reaggy-bar och roka maria eller liknande. Ligga och titta pa stjarnorna i natten.
Kanchanaburi, 1,5 timme nordvast om Bangkok.
Nationalparkerna runt Kanchanaburi.
Vi ska forsoka hinna med Hua Hin innan vi aker hem till min mormor den sista veckan i Kanchanaburi dar vi traffar aven mamma, pappa och mina systrar. Har ska vi mysa hela sista veckan med dagsutflykter till naturen och blanda det med historia, muséum och fira kungens fodelsedag med en veckas festival !
Nog om min Thailands-plan, men den far duga for denna resan. Jag hoppas att Alvaro kommer att njuta av detta lika mycket som jag.
Hanna var ju nyfiken pa min andra roliga nyhet som jag sa att jag skulle beratta for nagra veckor sen, men jag haller det hemligt tills vidare tills jag fatt det bekraftat pa mail... hihi.
PUSS & Godnatt!
From Barcelona with love // Thai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0