Fredag 15 April - Home standby

God fredag kväll!

Min home standby tog slut för 6 minuter sedan, så nu kan jag dricka vin, gå och lägga mig eller göra vad jag vill utan att veta att dom ringer! GÖTT ! Jag har haft min första home standby idag vilket var på 11 timmar. Det innebär att jag kan bli inringd för att jobba och då ska jag vara på flygplatsen, klar och redo i min uniform inom 1 timma. Haft lite panik under dagen eftersom jag har bokstavligt talat haft min mobiltelefon med mig överallt idag. Svarar vi inte i telefon så blir det en "No-show" och det innebär 1 varning. 3 varningar och sen är du körd.. Det var en tjej som hade varit helt "prick"-fri i 3 år och hade en No-show för en månad sedan. Hon var tvungen att åka till Dublin där kontoret ligger för ett möte... Jag undrar hur det mötet gick..?

I morse sprang jag iaf en snabbis till Citygross och handlade lite mat, men sen har jag varit hemma hela dagen - vilket oxå har varit rätt skönt. Micka och Sanna som var på väg till Sthlm kom förbi lill-stugan och vi fikade kaffe och weinerbröd på trappan i solen innan dom åkte iväg igen. Det var jättekul att dom kom förbi! Jag har inte träffat mina kära vänner ifrån Nässjö på nästan 1 år snart! Helt sjukt !

Jag kan inte säga så mycket mer jag hunnit att göra idag, det finns inte så mkt att göra i denna stugan heller, hehe. Jag bokade resa hem till Barcelona igen nästa vecka mellan tisdag och fredag, det ska bli så skönt!

Jag har home standby imorgon oxå mellan 12:30-23:30, så det lär inte bli mkt gjort heller. Jag tänkte läsa igenom lite viktiga papper som jag har skjutit upp på ett tag, det kan ju vara ganska bra att veta hur man tänkte få sin lön menar jag. Sen har jag lite jeansbyxor som måste fixas till och det är väl tur att en flygvärdinna har med sig nål och tråd i alla lägen!? :)

Jag känner att min blogg börjar dö av lite sådär.. Inget nytt händer i Nyköping och när jag är hemma i Barcelona njuter jag av att göra så lite som möjligt. Har ni några idéer kanske?
Kanske man skulle göra en sån där lista som alla andra gör? :)

Hoppas att ni alla har en mysig fredagskväll!

Puss & kram

// Thai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0