Fredag 29 April - Fördelen med Ryanair.

Den enda fördelen med att jobba på Ryanair, speciellt i Skavsta är att jag ofrivilligt raggar skjurts när jag ska gå till jobbet. Jag står nämligen på näst sista busshållsplatsen ut mot Skavsta när jag väntar på att statsbussen ska komma, men har nog blivit uppplockad vartenda dag. Av andra flygvärdinnor (som jag tidigare inte ens träffat), piloter ett par gånger och idag stannade flygbussen (som jag egenligen inte åker med). Det är nog det ända positiva med att gå runt i en uniform så man likar en smurf hela dagarna.
Förra veckan stannade en röd bil och där inne satt en gammal gubbe. Han ville så gärna skjutsa mig, men där gick fan gränsen... Han såg visserligen snäll ut, men jag ville inte chansa, haha!


Kom hem för en timme sen och ligger i sängen nu. Klämde i mig en Billys panpizza för jag orkade inte riktigt och ställa mig och laga mat nu.

Idag flög vi till Palermo (Italien) och det var fanimej den segaste flygningen. Fullt flyg är 189 passagerare och vi hade 75 på vägen dit och 100 på vägen hem. Sen tog det 3 timmar och 50 min både dit och hem. Dock ska jag säga att Palermos flygplats var ritkigt fin, den låg precis vid havet och hade branta berg in mot landet. Sen idag var jag ensam tjej i hela besättningen.. Jag och 5 män i flyget, både piloterna och flygvärdarna. DET kunde ju inte gå fel...! Haha!! Hur kommer det föresten att killar ska vara så lätta att umgås med medans tjejer man träffar på kan bete sig som riktigt sura fittor..?? Imorgon åker vi till Italien igen och då blir det Milano och hem igen.

Nähe, kanske man skulle uppdatera sig lite om dagens bröllop kanske..? Har inte sett det alls... Vad tyckte ni om det?

Puss & Godnatt // Thai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0