Onsdag 13 April - Home sweet home.

När jag hörde "Flight F6367 to Barcelona is now boarding from gate 13.." så började jag nästan lipa bokstavligt talat, så lyckligt över att få åka hem. I måndags åkte jag hem till Barcelona för 2 dagars ledighet och det var så fruktansvärt underbart att komma hem till värme, mi casa och min familj. Jag har njutit av varje sekund och det känns som jag blivit kär på nytt. Jag har varit med Alvaro hela tiden och med Pichi som blev så jävla glad när jag kom hem. Jag har ätit familjemiddag och ätit mamas spanska mat och jag har njutit av 20 gradig sol och värme. Jag har suttit bakom Alvaro på moppe, kramat om honom och hållit honom i handen på stan. Vi har sovit hela nätterna och kramats och vaknat av att Pichi vill ligga emellan oss. Åh, jag älskar att vara hemma.


Det första jag gjorde på tisdagsmorgonen var att lägga mig ute på vår treass i solen, får energi av solen.
Givetvis kom Pichi och ville gosa oxå!



Terassen under morgonen.. Det är härligt att vara hemma.


Alvaros planteringar :) Fina blommor och MASSA mynta! mmmh, mojitos sen i sommar.


En glad Pichi i pappas knä :) - min lilla bebis.


Nämen! Hela familjen på bild (efter typ 20 försök av att ta kort!)


Och så idag började den långa redan hem via Ibiza innan jag kom "hem" till Nyköping. Imorgon börjar ytterligare 5 dagars arbete, men 2 utav dom så har jag home-standby vilket ska bli skönt. Annars ser övriga dagar sköna ut. Bara 2 flyg per dag, vilket betyder att det inte är så långa dagar alls.

Ska jag vara ärlig, så är det riktigt depprimerande att vara här. Inte jobbet så sätt och inte heller att jag fakstist har möjlighet att träffa mina vänner här, men hela situationen lixom. Sverige och vädert överlag ligger längst upp på depp-listan. Jag vet inte om jag vill vara här, men frågan är hur länge jag står ut... Jag säger väl så att det är väl tur att sommaren är på väg, men sen får vi fan se asså.

Ska boka biljett hem igen på tisdag eftersom att jag är ledig 4 dagar nästa vecka (SOFT!)

Nä, nu ska jag sova. Kände inte att jag dirket var på humör för att blogga. Hoppas att ni har det gått!

Godnatt.

// Thai


Kommentarer
Postat av: Nada

Hej skulle uppskatta om du kunde berätta hur jag kan nå cabin crew i barcelona!?! Har inte lyckats hitta :(

2011-04-15 @ 18:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0