Onsdag 6 april - I sverige

Hej allihop!

Nu har jag bott i sverige i en vecka. Vi kom hit förra tisdagen och jag kan säga att jag aldrig varit i 5 länder på EN och samma DAG. Det ni!

Lotta kom och hämtade mig på flygplatsen. Kölden gav mig en lavett och påminnde mig återigen om att sverige kanske inte är mitt höjdar-land. Lotta bor i Järna och det ligger 6 mil ifrån flygplatsen, jag som hade planer på att evevtuellt stanna hos Lotta och bor där med henne fick ju nästan ändra planer dirket pga av avståndet till flygplatsen, så nu i helgen flyttar jag och Malin, en annan tjej som jag gått kursen med in till en liten liten stuga. Jag har aldrig varit där, men den ser jättesöt ut. Vi får se hur det går.

Hitills har jag tagit mig till flygplatsen med Lottas bil, hon borde få veckans alla roser för att hon lånar ut, skjutsar och hämtar mig i alla lägen. Vi har under veckan druckit vin, käkat skitmycket godis och cheese doodelz och igår så lagade vi thaimat. Helt hundlös är jag inte heller med tanke på att karln i huset, lille Pablo finns här och myser runt. Det känns lite surt att få lämna denna lyan, vi har ju haft det jättebra - men samtidigt så är jag ju nyfiken på lilla stugan jag kommer flytta in i. Hade inte avståndet varit ett problem till jobbet, hade jag stannat kvar utan tvekan!


Lottas fina lägenhet i Järna. MYS !


Hennes kök - svensk standrard är ändå LYX.


Medans Lotta var 100 % på att försöka äta nyttigt så köpte jag typ godis och chips och annat gott för 800 kr. DET var gott.. :)

Jobbet då? Jodå, jobbet är faktiskt kul ändå. Jättekul och gå i högklackat i turbulens, man åker och flyger upp och ner och fram och tillbaka typ... Några passagerare har jag inte haft problem med ÄN. Vi får väl se och vänta tills den dagen kommer. Arbetskamreter är till 80 % riktirgt trevliga och jag gillar att vi har endel spanjorer, så jag känner mig liiiite hemma iaf.

Jag fick hälsa på kapten och co-pilot i cockpiten under flygning häromdagen (kapten skulle pissa, så det va egentligen därför jag var tvungen att gå in dit) Jag tror jag aldrig sett himmelen så vacker i sen solnedgång. Det kändes som om jag svävade på moln och det var lugnt och tyst där inne.

Jag själv har kanske inte riktigt förstått att jag kan säga att jag flygvärdinna, känns skumt... för att för ett par månader sedan så var det så långt ifrån och såbara poff!

Jag är stolt över mig själv som kommit så här långt, inte enbart bara för att jag klarade kursen utan för att jag faktiskt valde att kämpa vidare i dom lägen som känts helt omöjliga. Dom lägen som jag känt att "Nä, nu vill jag inte mer, nu orkar jag inte mer och nu skiter jag i det här..." Jag är glad att jag inte är med bland dom som faktist inte orkade mer och faktikst hoppade av.

Avståndet med Alvaro känns väl mindre kul. Iofs denna veckan har jag haft så fullt upp så jag har knappt haft tid till att faktiskt sakna honom, men jag hoppas att vi få in en slags rutin på det kommande året oxå. Jag hoppas att han får tid till sitt jobb och sina projekt och satsar på sin karriär.

Jag åker hem till Barcelona nu på måndag och stannar 2 dagar innan jag kommer tillbaka hit igen. Hets! Hets! Jag planerar oxå in Nässjö en gång i månaden och jag hoppas att jag kan få in den 26-28 april (tis-tors) ELLER 11-13 maj (ons-fre).

Nähe, skulle man ta en sväng med hunden kanske?

Vi hörs. Puss & kram // Thai


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0