Lördag 20 Augusti - Kallt augusti

Idag får ni kalla mig bitter om ni vill.

Jag kom tillbaka hem ifrån Barcelona igår kväll. Det var blandade känslor.. Varje gång jag åker därifrån vill jag bara stanna kvar och det gör ont. Hur kan det vara så?

Jag hade 2 fantastiska dagar i Barcelona men jag blev lite sjuk sista dagen vilket sög. Vi kom fram i onsdags kväll, precis i samma ögonblick Messi sparkade in 2-1 mot Madrid och Barcelona vann hela ligan...!
Det gjorde min välkomst till Barcelona ännu bättre. Vi gick till Catwalk. Jag träffade vänner jag inte sett sedan jag kom till sverige i april och det var blandade känslor. Mycket glädje, lite sorg men kvällen kunde inte bli bättre! Jag hade verkligen jättekul..!

Dagen efter,  fick jag vad jag förtjänade efter svett i luftkonditionerade lokaler tillsammans med whisky&cola blandat med is... Jag vaknade sent och hade skitont i halsen... Men trots det träffade jag Phatt på eftermiddagen och vi låg på Marbella-stranden hela dagen och njöt av solen och varandras sällskap. Massa tjejsnack och tillslut somnade vi båda i kvällssolen. Tjejer och deras drömmar.. :)


Vila Olympica / Barcelona.


La playa Marbella / Barcelona.


Phatt & Jag.

Kvällen tillbringade jag hemma hos Lili, min lillasyster jag aldrig fick. Jag hade inte varit där sedan i april och det kändes konstigt men samtidigt väldigt hemma... Allt såg precis som vanligt ut, allt luktade som vanligt. Jag fanns fortfarande kvar på familjefotona i hallen... Det kändes konstigt, men samtidigt så var det hur mysigt som helst och träffa henne. Vi käkade kvällsmat och pratade hela kvällen.
Jag fick värmefrossa på kvällen och det kändes som om jag hade feber och det slutade med att jag somnade i deras soffa och sov där över natten..



Lili & Jag hemma myser på kvällen. TQQ !

Dagen efter vaknade jag upp ensam i lägenheten, gick till Lilis jobb och lämnade hennes nycklar innan jag åkte vidare ner till stan och gick runt ensam och njöt av att vara i mitt Barcelona... Sen var det dags att ta bussen till Girona och åka tillbaka hem till Sverige.


Avinguda de Gaudi, Sagrada Familia / Barcelona.


Carrer de Ferran, La Ramla / Barcelona.


Carrer de Ferran / Barcelona.

Jag tänker mycket. Jag tänker alldeles för mycket.. Vad vill jag göra med mitt liv? Vad vill jag bli när jag blir stor? När kommer jag bli stor?... Ah, jag känner mig bara förvirrad. Får man ta en paus ifrån livet? Trycka på STOP och sen när man vet trycka på PLAY igen..?

Förlåt, men jag känner redan nu att jag inte är förberedd för min första vinter i sverige efter 3 år utomlands. Jag hoppas lite på att den blir min sista för jag känner mig inte alls gjord eller skapt för Sverige. Det är bara augusti och 16 grader ute, jag kan inte tänka mig hur min reaktion blir när jag vaknar upp och det är -25 grader ute. Panik?

Sverige är bra på alla sätt och vis, men jag är hellre lycklig.

Nää, det är nog dags att avsluta nu. Hoppas att ni får en underbar lördag kväll.

// Thai


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0