Lördag 6 Augusti - Receptet på Kärlek

När jag slår upp ordet "Kärlek" i Svenska Akademiens ordbok står följande förklaring; stark känsla, önskan om lycka och välgång, glädje och tillfredställelse över att vara i dess närhet, innerlig tillgivenhet, ömhet och längtan, motsatt till hat... etc etc.

Vad är receptet på en kärleksaga som slutar "dom lever lyckliga i alla sina dagar..."?

Jag beundrar mina föräldrar stort. I november har de varit gifta i 26 år... Jag blir lycklig av att se att mina föräldrar fortfarande ibland är nykära och det är dom som är mitt hopp på att man faktiskt kan leva livet ut tillsammans med en person, att man kan älska en och samma person livet ut, att man kan bli gammal med en och samma person tills döden skiljer oss åt.

När du tittar honom i ögonen och du känner att du skulle kunna titta i en evighet och allt runt omkring blir suddigt och livet stannar för ett ögonblick. När du tänker på honom så kan du inte låta bli att att le och känna hur det pirrar i kroppen. När ni skrattar tillsammans, när ni leker ihop och du känner dig riktigt lycklig. Visst är det underbart att vara kär..?

Men kärlek är så mycket mer än så. Tryggheten som säger dig att det är här är en plats du är trygg och säker. Tilliten som säger att du kan befinna dig på andra sidan jorden och känna dig lugn och inte den minsta oro. Kärleken som inte behöver minsta pirr i magen utan styrkan i att kämpa tillsammans eller kraften den ena har för båda när den andra inte orkar stå upp längre.... Kärlek är ingen dans på rosor, men så länge vi kämpar tillsammans, så länge vi känner tillit och så länge vi känner trygghet i den vi älskar kommer vi att komma långt.

Men sen då..? Vad är den magiska kraften till att älska hela livet ut förutom trygghet, tillit och styrka?

Nästa gång vet jag att jag kommer att älska som om jag aldrig blivit sårad tidigare. Och nästa gång kommer jag att älska hela livet ut.




// Thai - just one of those days...

Kommentarer
Postat av: yoko

vackert

2011-08-07 @ 16:03:51
Postat av: Hanna

Vad fint skrivet Tina!!



Ditt avslut känner jag igen mig i o vill kunna säga samma sak.

2011-08-08 @ 11:26:29
Postat av: Sandra

Va fint skrivet! Det är ju precis så det känns!

2011-08-08 @ 21:27:39
URL: http://lofvenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0