Onsadg 7 December - Julplaner för 2011?

För er som inte redan visste så firar vi inte jul i vår familj....
Det beror inte på religion osv, det har bara inte riktigt varit vår grej. När jag var mindre var vi oftast i Thailand under jul och nyår och när man hade semester visste man ju inte vilken dag som var vilken, vilket gjorde att julen lätt passerade förbi utan att man tänkte på det.

Nu i äldre dagar blir jag bara stressad av Julen, av att se att alla andra runt omkring blir stressade av julklappar som ska köpas, mat som ska förberedas och julebak som går åt helvete... Jag kan inte säga att jag inte gillar julen, men det är nog fortfarande lite främmande för mig...
Jag kan inte traditionerna, jag vet lixom inte riktigt vad man gör på julafton och julmaten, den gillar jag inte heller. Min första riktiga ordentliga jul jag firade måste nog varit i Spanien dom senaste 2 åren, men det är ju på spanskt sätt, vilket jag tyckte om mycket, trots deras stress... uuhh!

Denna julen är jag ledig, men jag kommer inte åka hem till mamma och pappa eftersom att mina systrar inte heller kommer att åka dit. Eftersom vi inte firar heller, så kommer det inte bli mer än en vanlig helg hemma hos mamma och pappa.

Istället blir det hemma hos ett par vänner här i Nyköping. Vi blir 10 personer och vi kommer laga brak-middag, med varken köttbullar eller Jansons.. nehe du! Det blir feting-käk och en massa whisky&cola.
Det ska bli kul ändå och "fira" och umgås med vänner som under julen är "fast" i Sverige och som inte kan åka hem till deras familj. Dock blir det lite julinspererat med glögg och byta-julklappar med varandra. Haha!

Vi har dragit lott om till vem vi ska köpa julklapp, men man vet inte vem man får sin julklapp av, så allt blir lite hemligt..!! Och jag har köpt årets fuckin bästa julklapp..! Jag ska fan spela in minen personen får när han/hon öppnar paketet.... Haha! ;P

Hoppas iallafall att ni får en kalas jul med era familjer.. :)

Julen 2009 i Barcelona.

// Thai

Kommentarer
Postat av: Filen

Hej, jag råkade komma över din blogg när jag sökte runt på Google, hehe. Jag läste lite och såg att du jobbar för Ryanair. Jag själv är antagen till deras utbildning och undrar om jag kan få maila lite frågor till dig? Jag har lämnat min mailadress i alla fall, hehe. Lite random jag vet, men jag ahr lite tvivel och det skulle va asbra om jag kunde få höra lite mer från någon som vet hur det är!!

2011-12-10 @ 21:57:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0