Onsdag 22 December - I seriously need a hobby.

Jag kom på en sak... Jag behöver en hobby. Och en riktig sådan...

Inte typ,.. resa och se världen, festa, fönstershoppa, äta, sova eller typ sex. Jag behöver en sån där hobby som man verkligen brinner för. Typ fota, eller kanske måla..? Hmm.. Det blir nog en lista på vad jag vill pyssla med...


(Kan man ha kärlek som hobby?)


* Musik. Börja DJ:a igen. (det vill säga, skaffa mig en spelare och ett mixerbord) [ ]

* Fota.
Jag tycker om att fota men hade velat fota manuellt och framkalla mina bilder själv. (det vill säga, skaffa mig en manuell systemkamera och fixa ett mörkerrum för och framkalla mina bilder) [ ]

* Dansa.
Åhh, jag ryser bara jag tänker på det, varför slutade jag med dansen? DET va en hobby. (det vill säga, leta upp ett ställe i nyköping som jag kan träna dans på.) [ ]

* Måla.
Jag tyckte om och måla när jag var liten och idag har jag en känsla av att kanske tycka det är "skönt" att måla av sig lite och skapa något som kan komma att betyda något för mig. (det vill säga, jag måste köpa ett litet stativ, färger och massa penslar.) [ ]

* Börja pussla.
Jag och pappa pusslade alltid ihop dom här fula 1000-bitars pusseln när jag var liten. Fatta va tråkigt det var DÅ, men vad avkopplande det kan vara NU. (det vill säga, jag måste hitta världens fetaste pussel!) [ ]

* Nytt projekt.
Åh, projekt är ju så jävla roliga. Allt från en modevisning till en till en temafest. Kanske man skulle hitta en lägenet att renovera i...? (det vill säga, jag måste hitta en lägenhet) [ ]

* Hund.
Jag vill ha en egen hund, jag vill ha en egen Pichi!! (det vill säga, jag måste hitta en söt vit mops!) [ ]

* Språk. Jag vill lära mig ett 5:e språk. Kanske man skulle ge sig på franskan man läste i 4 år på högstadiet, men inte kommer ihåg ett skit av...? (det vill säga, leta upp ett bra program att ladda hem och sen köra!) [ ]

* Spiritistiskt medium.
Jag vet alla kan få kontakt med andevärlden och jag är grymt nyfiken på detta. Men jag vet inte om jag vågar. (det vill säga, leta upp och se om det finns seanser man kan gå på..) [ ]


Faan, jag har ju ändå lite intressen som ligger jävligt mycket på is. Hmm.. kanske det är dags att börja ta tag i saker nu då. Listan var ju en krockren idé. Fan va jag är bra.

Men frågan är vad jag ska börja med..? Vad tycker ni?


Nu är det dags för fröken att sova. Gör Paris Beauvais imorgon 06:30-12:00 innan jag tar ledigt, fett gött med en sån kort dag! God natt! :)

//Thailand


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0