Lördag 26 Februari - Vårsol i Barcelona



Att solen och våren kommit till Barcelona, ja det har vi märkt. Dock vet jag fortfarande inte vad jag gör inne när det är typ 18 grader varmt UTE. Det är ju dumt, inte sant..

Helgen har varit cool. Igår efter mycket om och men så träffade jag klassen, vilket var trevligt. Vi hängde i en bar och drack groggar för 4 euro. Efter det stack vi till Marys Place som förövrigt spelade KASS musik. Jag försökte hålla ut, men sen blev jag fan tyvungen att åka hem. Musiken förstörde lixom hela kvällen.

Idag tog jag sovmorgon för en gångs skull. Lagade ihop färsk pasta med salla och rökt lax tillsammans med creme fraise med romesco-sås. MUMMA!

Alvaro spelar på Cosmobelleza-mässan idag. Massa hårvisningar och skit. Vart lite sugen på att gå, men min kropp vart lite för trött för det idag så jag sket i det med. Han ska till Cunit ikväll och spela och jag ska jobba på Soma, annars är det inga som helst planer.

Imonn söndag ska jag inte gå utanför dörren för då ska jag plugga. Vi ska lära oss om hur vi ska kunna förlösa ett barn på ett flygplan... och det låter jue... intressant?

Lotta var ju besök här i förra helgen och vi hade jättekul. Hade inte träffat henne på 4 år, men när hon kom så klickade vi DIREKT, precis som förr. Härligt det kändes. Jag försökte visa runt henne Barcelona så jag jag kunde, men Lotta klarade sig utmärkt dom dagarna jag var i skolan. Hon blev den som förhörde mig på läxorna och lärde mig ett och annat! Snart ses vi igen när jag kommer till sverige! =)

En liten bildbomb ifrån förra helgen!


Lotta satte sig på terassen det första hon gjorde dagen efter att hon kom.
Jag tycker typ att det var kallt och hon var väl iprincip bredd på att lägga sig i bikini..


Vi gick en sväng på stan...


.... och köpte juice !




En Lotta på La Rambla. Nöjd.



En glad Lotta i Barcelona.


Jag tog med henne till Sagrada familia..


Lotta fick även träffa Alvaros familj och vi spelade golf i regnet.




Vi gick givetvis ut! Det blev Jamboree på lördagen.


Lotta fick låna mina rosa innetofflor under hela vistelsen.


På söndagen gick vi en Jättepromenad längs hamnen och på Barceloneta.






Lotta fick mig själv att påminna mig om hur vacker denna stad är.


Vi körde på jump-cards på stranden.


.... inte så jävla lätt när man inte vet när vågorna kommer.




Lite bajs på stranden hittade vi oxå.


Vackra kyrkan!


Vi gjorde thaimat och mättade magen i 2 dagar.


Fruktshaken på jorggubbar, kiwi, mynta och citronsorbé vart toppen.

+ SUSHI BUFFÉ
+ WII KVÄLL.

Helt klart ett toppenbesök! Tack för att du kom ner Lotta!

From Barcelona with love // Thai


Kommentarer
Postat av: Lotta

Åh, jag hade det verkligen helt fantastiskt. Tack för att jag fick komma. PUSS!

2011-02-27 @ 18:32:07
URL: http://gyllensteen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0