Torsdag 24 Februari - Sen senast.

Det känns som 100 dagar sedan jag hade tid med att blogga....

Det har hänt mycket sedan sist kan jag lova... Meningen var att jag skulle plugga spanska fram till i slutet på april månad och sedan börja cabin crew kursen, men för 2 veckor sedan så fick vi mail om att allra sista kursen satte igång nu den 16:e februari istället. Det var inget annat att sätta en paus för spanskan och hoppa på kursen.

Vi kör nu i full fräs intensiv cabin crew kurs i 6 veckor, sen OM vi klarar oss igenom alla prov ( 1 prov DAGLIGEN och 1 EXAMEN i veckan) så kommer vi att vara nykläckta små kycklingar redo för att flyga. Det har varit en massa bajs med betalning osv, pga att företaget som rekryterade oss visst inte hade betalat vidare dessa pengar till det företaget vi kommer att jobba för. LÅÅÅÅNG historia. Usch, men det verkar iaf vara fixat nu eller på rätt håll åtminstonde. Så under en veckas tid har en klass med 35 studenter nu blivit ca 20 personer pga allt krångel.

Jag är fortfarande kvar och det är jag glad över. Kursen, trots en jävulst massa plugg har gått bra. Vi har hitills haft typ 4 dagliga test och 1 examen. Jag har klarat dem alla med över 90 %. NÖJD.

Vi fick välja en bas ifrån Italien, Tyskland, England eller Sverige.
Jag har redan fått min bas och det blir faktiskt hemma i SVERIGE, tro det eller ej. Vart först lite besviken, men planen ser bra ut. Har tillfälligt boende hos Lotta tills jag bestämmer mig för hur jag ska ta mig vidare. Givetvis HOPPAS jag på att jag så snabbt som möjligt kommer få basen i Barcelona. Så NEJ, jag ska inte flytta hem till Sverige och jag och min karl ska inte sära på oss. =) I början kändes det väl inte alls kul.. Dela på sig och ha typ dubbla kostnader, men nu känns det bra. Jag får ju dessutom en bonus av att jag är nära min egna familj och mina vänner igen. Därmed kan jag pendla med flyg HUR jag vill.

Normalt är vi i skolan mellan 9-18 VARJE dag, så man är död när man kommer hem, men eftersom vi hade en examen idag så fick vi går tidigare. Därmed har jag hunnit med att tvätta och städa. Finally! Senare ikväll ska vi åka hem till Alvaros pärson på kvällsmat, sen är det plugga för prov imonn igen. Jag ÄGER! Haha!

Dock är det mindre kul att vi MÅSTE se ut så här varje dag i skolan. Orka gå upp 1 timme tidigare för att fixa hår och grejer för att sitta bakom skolbänken varje dag...?




Imonn är det fredag och då ska jag berätta om min förra helg när Lotta var här och hälsade på mig! :)
Hoppas att ni mår bra!

From Barcelona with love // Thai


Kommentarer
Postat av: Hanna

SNYGGING! Du passar som en flygvärdinna Tina, så stilig så :)

2011-02-24 @ 19:22:35
URL: http://enhanna.blogg.se/
Postat av: Micka

Oj oj vilken stillig kvinna du blev ;) Känns det trist? Inte riktigt du.. Eller?

Saknar dej! Hoppas du kommer hem och hälsar på snart. Puss

2011-02-24 @ 21:17:06
URL: http://micka87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0