Fredag 14 Januari - Photoshop.


Det är natt... Klockan är 02 och jag har precis skrivit klart och finslipat mitt CV och mitt personliga brev och skickat iväg dessa. Hoppas att dom duger. Nu fattas det bara en fotografering i "flyvärdinne" kläder. HAHA! Känns fortfarande lite overkligt ärligt talat. Ibland vet jag inte vad jag gett mig in på..

Satt och kollade igenom bilder på min kära dator, min lilla bebis som jag haft snart i 4 år. Den börjar bli gammal och lite snål med utrymme så en extren hårdisk är vad som behövs även om jag får det i födelsedagspresent eller EJ.. men iallafall... Helvete vad bilder jag HAR på min dator. Album genom åren, resor, ego bilder, redigerat och oredigerat.

På tal då om redigering...För att redigera bilder använder jag Photoshop (GIVETVIS!), vilket är som en liten drog för alla vi som vill att bilder ska se bra ut, trots att vi har en skitbra kamera eller en röv-kamera till hands. Många tror väl att photoshopa bilder gör man ENBART för att fixa större bröst, ta bort finnen på hakan, göra smalare ben etc etc. (btw, så är ett bra exempler på dessa bilder ifrån väldkända Kissi's blogg) Lite kul och hitta "retucheringsfel" hos henne.. hehe. Inget ont om hennes blogg dock!
MEN.. Photoshop använder jag själv, FÖRUTOM att ta ta bort finnen eller annat gojs i nyllet eller andra saker, även i andra sammanhang. Naturbilder, hemma i lägenheten och i överlag. Kan man göra rätt, vilket jag är långt ifrån, så kan man få fram fantastiska bilder..

Anledningen till att jag pratar om det här är för att när jag satt och kollade igenom alla mina 1000-tals bilder så hittade jag en 2 likadana bilder, varav en var helt oredigerad och vad den andra var redigerad.
Jag har inte förstorat bröst, eller lagt till ett bröst, men erkänn att det är finare som redigerad..?
Lite mer färg och skoj än vad en vanlig tråkig kamerna normalt brukar göra när den snäpper en bild..
Varför inte göra det gröna lite grönare...??

GO PHOTOSHOP !!




Bilden till vänster är helt oredigerad.

Lite mer starkare färg i en bild gör den såååå mycket finare!
Bild fr: 2008.



Fick jag välja en annan färg på mina ögon än bruna, hade jag deinitivt valt GRÅA !
Bild fr: 2008.


Njahe... Ska nog krypa ner i sängen med min micro-kudde och vänta på Alvaro som spelar ute idag.
Bona nit !

From Barcelona with love // Thai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0