Måndag 17 Januari - Att städa toalett.

Att städa överhuvudtaget är något som många säkerligen kommer tycka är konstigt nu, men något som jag gör när jag är hemma och är väldigt rastlös. Jag lovar att det kommer ifrån mamma som är städ-pedant in i ryggmärgen. Jag kan ta ett exempel, vi köpte en diskmaskin i samband med att vi renoverade köket hemma i sverige. Mamma fortsatte att diska för hand i 1 år innan hon började använda diskmaskinen, JUST för att hon ansåg sig att diska bättre än själva diskmaskinen. Ja, ni ser ju..

Skulle jag själv dock få en diskmaskin hade jag gråtit av lycka. Typ... Iallafall.

Igår var det ju söndag ja.. och vi var hemma hos Alvaros päron och käkade söndags middag, sen efter en lång siesta (jag däckade totalt i soffan) så var det dags för nästa mini-flytt. Givetvist allt bröte Alvaro haft i deras källare, typ cyklar, skrivbord och ton med vinylskivor. Japp, vi ska montera upp ett litet disco här hemma.. eller det verkar så iallafall. Vad Alvaro INTE verkar ha förstått är att vi faktiskt har grannar och att väggarna är välidigt tunna i det här huset (jag väcktes idag av grannen ovan att deras torktumlare gick i typ 200..) Jag skyller på att vi inte ska ha disco varje dag, menne... Så medans han höll på i hans lilla lekrum kände jag ett sug efter att städa toaletten, dels för att jag var rastlös och dels för att den faktiskt behöves städas.

Dock var det ett helvete att städa skiten..! Men fint och rent, DET blev det!

Ta en titt in i mitt lilla badrum :)











Man skulle nästan tycka lite synd om Alvaro som får stå ut med ett ROSA badrum, men än sålänge har han inte sagt mer än att det är snyggt. Smygbög? Men den som städar, är den som får bestämma och dekorera! :)
Det som är mest uppskattat är att duschväggen som går i glas är väggen till köket, så om någon duschar och vi har finbesök kan man få sig en liten snuskuppvisning om man tittar ordentligt genom glasmuren. Därmed duschar jag inte när vi har gäster hemma..

Nähe, då skulle man iväg till lektion var det ja.. Vi hörs! Ha en bra start på veckan hörrni!

From Barcelona with love // Thai

Kommentarer
Postat av: Sara

Grattis Tiny! 1 år kvar till 25 ;) PoK / Sara

2011-01-19 @ 10:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0