Måndag 24 Januari - Äntligen måndag.


Det är inte varje dag man längtar till måndag, men det har jag gjort idag om jag ska vara ärlig. Inte för att jag dött efter att få gå till skolan eller så, men jag längtat efter kvällen. Vara hemma och mysa i soffan..

I helgen har det varit fullt upp... Jag jobbade både fredag och lördag, men jobbade på ett nytt ställe som hette Belice i lördags, vilket var väldigt kul. Det är ett litet mysställe som har öppet till 03 och man slapp jobba sig svettig trots att det var mycket folk hela tiden. Helvete vad mojitos jag fick göra :)
Det blev en automatisk sväng till SOMA sen eftersom att jag skulle få betalat och och det blev lite drinkar oxå med spanska vänner.

Var jue på IKEA med Camilla i lördags oxå och det blev lite farligt, 1700 kr fick jag hosta upp för lite "småskit" men det var det värt för det blev fint hemma.

Igår söndags tillbringade jag sammalangt 10 timmar i köket. Jag luktade bokstavligt talat mat-os hela jag när jag skulle gå och lägga mig igår kväll så jag var tvungen att gå upp och ta en snabb-dusch så illa var det.. haha!

Vi hade bjudit hem Alvaros föräldrar, Lili och Joel på lunch. Jag lagade till entrecot med klyftpotatis och grönpepparsås - HELVETE va gott det blev. Givetvis var det en lättare sallad och ostbricka som tillbehör och till efterätt bakade jag till en äppelpaj med vaniljsås vara mama tog med sig halva pajen hem för att hon tyckte att den var så god, hehe..

Det var trevligt att ha dom på besök här hemma hos oss för en gångs skull. Efter maten var det dags att prova den nya soffan ja.. Jag har nog aldrig suttit i vår soffa utan att ha somnat i den, men eftersom att jag inte hade tid att sitta länge i soffan då jag var tvungen att förbereda kvällens nästa middag som skulle bestå av thaimat, så fick resten av familjen sitta i den och kolla på tv. Dock hjälpte Lili mig hela dagen i köket och det både behövdes och uppskattades!!
Soff-sittanden resulterade iaf att  både mama, alvaro och alvaros pappa och joel somnade i soffan, haha!! Det så så jävla kul ut att se 4 personer sovade sittande i en soffa.. Och dom sov jääävligt länge!


Soff-proving och fotboll !


ZZZzzzzzzZZZZZzzzzz... Alvaro med bebis-nyllet intryck brevid sin papa..

Och så slog klockan 21:00 och då stod en 5-rätters thaimat uppdukad för 10 personer. Det blev lite av varje och det var omtyckt. Dock kan jag aldrig lära mig att ta rätt på mat, så jag gjorde mat för typ 20 pers. Haha, jag fick skicka med en massa matlådor till folk.


Middagsgänget i köket igårkväll innan vi körde en rejäl omgång av Wii.

Idag har jag mer eller mindre städat upp efter kalaset igår och tvättat en massa. Slapp göra middag idag då kylen var full med gårdagens käk och sedan dess har jag bara legat och myst här i soffan och kollat på tv.

Dagens roligaste aktivitet var definitivt att ta kort i flygvärdinne-"kostym" och träffa alla jättetrevliga tjejer som jag ska gå cabin-crew kursen med! Imorgon ska jag träffa dom alla igen för en liten lunch innan jag har lektion.

Puss och godnatt!

From Barcelona with love // Thai

Kommentarer
Postat av: Malin Falk

Gumman!!! Kan inte du skicka dessa resept på thaimat till mig??? Snälla snälla.... puss puss

2011-01-26 @ 23:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0