Onsdag 12 Januari - Bon dia Barcelona!


Visst är det härligt och vakna upp till sol..?

Det har varit sol hela dagarna här nere i Barcelona och temperaturen går upp mot en 15-17 grader under dagen, härligt! Vi hoppas att det fortsätter så.
Vårjackan och solglajjorna är redan på vettni..

Normalt sett är jag en sådan där som sover fram till klockan 12 varje dag och det känns som om jag vaknar upp ur en koma och är fortfarande trött, men sedan jag började skolan i måndags har jag satt klockan på 09 varje dag och har klarat det galant! Det känns som som jag inte missar halva dagen och tid över till annat oxå. BRA!

Skolan då.. Jorå, det har ju bara gått 2 dagar. I måndags kändes det som katastrof, what? Vaddå spanska... det kan jag jue? Min spanska är bra tycker jag. Det som är viktigt är att man egentligen bryter isen och vågra prata trots att man vet att man har vissa grammatiska fel och det har jag gjort dom senaste 2 åren och på så sätt har jag skapat "min spanska" vilket NU blir svår att bryta.. Nu ska man börja tänka på grammatik IGEN, uff... Men det är intressant och jag VILL lära mig. Vi får se hur det går... Just nu sysslar vi med subjuntiv en presente.. kanske inte säger er ett skit, men ärligt talat inte mig heller. Håller på att försöka hitta skillnaden...haha!

I måndags installerade vi vårt WII och jag är fortfarande BARA bäst på bowlingen på WII sports och Alvaro är bäst på Mario Car. Nu ska vi bara fylla spelhyllan.. Jag vill ha WII Party!! Måste ha, det är superkul och sen vill jag ha det där WII party, det har jag aldrig testat! (en jättestor PIK till min födelsedag nästa vecka, hehe..)

Vardagen hemma fungerar bra i lägenheten, spisen körs ett par ggr per dag och även tvättmaskinen har kört några varv. Gött..!

Planerna idag är att åka till gamla jobbet och hämta min finicito (slutlön), jag hoppas på en riktigt vinstlön, men vi får se. Ska försöka att hinna med ett par snabba samtal hem till sverige oxå tänkte jag. Sen åker jag dirket till skolan och sen ikväll klockan 20 är jag hemma igen. Just nu älskar jag bara att vara hemma och chilla i soffan med Alvaro.

Innan fredag ska jag dock hinna med att skriva mitt CV på svenska, engelska och spanska. Jag har ett CV och personligt brev sedan tidigare så det ska bara finjusteras, men jag måste översätta det bara på spanska.



Nu ska jag käka lite frukost i form av pannkakor, mmm nam namn! Sen är det duschen nästa! 

Hoppas att ni andra får en fortsatt bra dag!

From Barcelona with love! // Thai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0