Torsdag 20 Janurari - SURPRISE-PARTY!

Heej vänner!

Hoppas att ni haft en lika bra vecka som jag! Imorgon är det fredag och helg vilket innebär att jag jobbar imorgon kväll och på lördag, men har ändå en massa planer.

På lördag ska jag träffa Camilla och vi ska ta en tripp till IKEA. Jag skulle behöva köpa lite småprylar som jag kommit på att vi behöver närmligen. På söndag har vi bjudit hit familjen på middag, haha! Söndagsmiddag i vårt lilla kök, vi får se hur det slutar. Måste hinna handla mat på lördag oxå, men har fortfarande ingen aning om vad jag ska laga till.

Igår fyllde jag 24 år, ännu ett år äldre.. iiiuhh! Men igår var det roligt att fylla år! Jag vaknade som vanligt och gick till skolan och hade lektion. En tjej i klassen som är ifrån brasilien hade bakat små bakelser som hon hade tagit med sig, dom var jättegoda, men JÄTTE söta! Skolan fyllde även 8 år, så vi fick lite cava och snacks till lektionen. Inte illa... Jag hade planerat min dag väldigt lugnt..

Jag träffade Lili efter skolan och vi gick en sväng på stan. Jag köpte mig mig 2 kok-böcker. Eller den ena innehöll olika smoothies och juice-recept och den andra innehöll olika grill-recept. Det blir fler kokböcker, det lovar jag.

Vi bestämde iallafall att Lili skulle följa med hem så vi kunde laga middag tillsammans med Alvaro som var hemma. Visst, abslout.. Vi kommer hem till en mörk lägenhet och när jag tänder ljuset står halva min vänskapskrets i köket och skriker: "SURPRESA!!!" (obs, att man har filmat detta!)

Snacka om att jag blev chockad, men så jävla glad! Det stod tapas klart på bordet och vi käkade svamp-risotto, drack vin och käkade tårta. Jag hade jättetrevligt. Jag fick en MASSA paket oxå..! Som ett litet barn var jag!

Saker jag fick i present:

Dammsugare som jag önskat av Mario och Basi.
Smoothie-shake (juice-shake?) av Isa.
Geting-dräkt, en CD-skiva med gruppen I'm from Barcelona och sen en te-kopp med I love L'Hosptalet (stadsdelen där vi bor) av Raul och Ruben.
Träningsväska ifrån Nike ifrån Marina. (en pik på att jag ska börja träna kanske?)
Wii-spelet Just dance 2 av Lili och Joel.
Av Alvaro fick jag Wii-spelet Wii Fit, med träningsplatta och ett TOUS-armband som jag tyckte om skitmycket! Han hade även planterat massa persilja & mynta på terassen, så nu kan vi dricka mojitos här hemma!! =)

Till mig själv köpte jag Wii-Sing Encore med 2 micar! Haha, nu har jag hela Wii-butiken här hemma.
Är jätteglad för alla presenter, men mest glad för att dom alla hade gjort en så fin överraskning, jag hade verkligen INGEN aning om detta!!

Alvaro är bra på överaskningar, jag kom ihåg förra året när jag fyllde 23, kom hem ifrån jobbet och hittar min syster, min systerson i mitt rum. CHOCK! Alvaro hade betalat biljett för att dom skulle komma och hälsa på mig en vecka och likadant med det så hade jag ingen aning..! Helt sjukt!


Fr vänster, Ruben, Alvaro, Mario, Lili, jag, Marina, Raul och Isa.
Cucho var kock och senare kom även Conchi och Guti!


Massa presenster!!

Eftersom att Alvaro hade planerat överaskningsfesten, så ringde hans mamma för ett par dagar sedan och ville att vi skulle komma på födelsedagsmiddag hemma hos dom en dag före, då hon ljög (givetvis!) ihop om att Papa skulle iväg på resa med jobbet, så dom inte kunde fira det på min födelsedag, så vi kom dit i tisdags och firade med god middag och min favorittårta! =)


Alvaro och jag hemma hos hans päron!


Min födelsedagstårta!


Alvaro & jag !


Jag & min familj här nere.

Nu ligger jag hemma i soffan och chillar, spelade (tränade?) lite wii Fit innan, det var skoj!
Helt sjukt vad man kan göra med det där.. Vi får snart ha en Wii-kväll här hemma tycker jag!

Känner för en te, så jag tänkte koka upp en kopp!
God natt!

From Barcelona with love // Thai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0