Måndag 20 Juni - Att älska något så hårt.

Det är sjukt, hur mycket en så vacker stad kan påverka mig. Dom senaste gångerna jag suttit på flyget hem till sverige ifrån spanien får jag en sån ångest över att jag inte längre bor i Barcelona. Jag har gråtit och jag har velat ge upp allt och bara åka tillbaka igen..

Jag har förälskat mig så mycket och det gör ont att inte få kalla det "hem" längre. Jag kan inte beskriva känslan om hur "ohemma" jag kan känna mig i sverige ibland. Bland (förlåt) torra och kalla svenskar, kölden och bara den gråa vardagen. Bland problem och deprissoner... Nää, imorse mådde jag inte bra alls. Jag ville bara tillbaka... Och jag kommer fan åka tillbaka. Jag vill fortfarande ha möjligtheten att bada i havet i min vardag.. :)

Jag var iallafall i Barcelona i 48 timmar
och det var huuuur kul som helst. Jag åkte direkt till centrum när jag kom med bussen till busstationen och inne i stan träffade jag älskade Linda. Vi gick en sväng till La Boqueria och köpte kött till kvällens grillfest och lime och mynta till kvällens mojito-bål. Eftersom att jag inte hade mer kläder med mig än det jag hade på mig, blev det en snabbshopping oxå.

Vi mötte upp grabbarna Rudolf, Asse, Murat, Emil och Mahdi på Pl. Cataluyna och vi tog alla en taxi hem till Linda. (Mia, Niklas och Filip) Grabbarna har haft semester i Costa Brava och tog bussen in til stan för att se Barcelona en dag. Givetvis tvingade jag dom kvar till att uppleva Barcelonas nattliv!!

Kvällen väntade en massa grillat kött, skeeeta goda mojitos och trevligt sällskap på Lindas & co's enorma terass. Jag skojar inte om bara terassen är på 50 kvm, fylld med gröna växter och grönsaker, en dagsbädd och mysiga lyktor, allt under bar himmel och utsikt över Barcelonas miljoner hus-tak och Montjuic långt där borta. Vilken underbar kväll. Vilken fest, vilka människor och vilken stämning... Jag ville inte att kvällen skulle ta slut.

Efter ca 5 timmars terass-häng tog vi en taxi bort till baren Ninfas och tog en förgrogg innan vi stack vidare till Otto. Jag tror att alla var RÄTT packade med tanke på att vi satt i baren hela kvällen. Grabbarna pallade inte trycket hela natten, så dom tog en taxi hem runt 4:30, men jag och Linda tog oss några trappor upp mot VIP:en och drack ytterligare några whisky/cola, därav min härliga deckning i taxin :) Vi slösade 30 euro på en taxi ner till Mc Donalds drive in, men käkade inte maten eftersom att vi båda slockna när vi kom hem.. Haha, vilken kväll.

Linda firade morgonen efter med att öppna en flaska cava till, men jag höll emot och käkade en espedifen istället. Dagen gick och vi tog metron ner till stan, käkade Wok to Walk och spatserade mot hamnen och köpcentret Mare Magnum. Det blev en Ben&Jerrys besök innan vi tog metron hem igen. Hela kvällen låg vi ute på terassen, i dagsbädden, sov, snackade och käkade pizza.. Jag satt uppe hela natten innan det var dags att ta taxi till buss stationen och åka hem till verkligheten. Jag vill fortfarande vara kvar i min dröm, jag vill fortfarande vara kvar i mitt Barcelona. Åh, det gör så ont att inte vara hemma..


Lindas (Mias, Niklas och Filips) enorma och helt underbara terass under bar himmel..


Småsnack medans mojiton förbereds och grillköttet marineras..


Mia & Linda förberedde grillen..


Asse & Madhi chillade i solstolarna i väntan på maten...


Foood & Boooze. Life is good!


Jag & Linda på metron igår påväg ner till centrum..


Jag var bara tvungen att åka Kitty-bilen. Förövrigt så hatar jag Hello Kitty av hela mitt hjärta.

Hoppas att ni andra haft en lika bra helg som jag. Jag längtar redan tills nästa off-dagar. Då firar jag midsommar en dag försent med folk ifrån jobbet och Nicko & My hemma i Nyköping. Vi tänkte förbereda en 5-kamp, hehe. Vi får se hur det slutar. Ha en trevlig kväll!

Puss & snusk // Thai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0