Onsdag 15 Juni - 30 Bloggämnen - Nr 2 - Mina syskon.

Jag har 2 äldre systar. Egentligen är vi bara halvsystar men jag har alltid sett dom som mina helsystar trots att vi inte har samma pappa. Dom kom till sverige i början på 90-talet och ser numera som min pappa och är deras pappa då deras riktiga thailänska pappa är död sedan år tillbaka.

Mina systar är något äldre än mig. Nisa, som är äldst är född 1975 och Nipa är född 1978, så det skiljer endel år mellan oss. Den skillnanden la man märke till när jag var typ 10 och dom var runt 20, men idag så märker man inte ålders skillnaden alls. Mina systar har barn. Nisas dotter heter Simone och är snart 6 år. Nipa har en son som heter Justin och han fyller snart 2 år. Alla 4 bor tillsammans i Lund och deras vardag är väl kaotiskt med barn på väggarna.

Trots att vi inte träffas så ofta så har vi en superbra relation. Jag som trots allt är pappas enda barn, ser mig själv inte som ensambarn trots att mina systrar kom in i mitt liv när jag var 5 år gammal. Pappa själv ser väl att han fick 2 döttrar på köpet och ser även mina systar som hans barn.

Nipa är mer lik sin biologiska pappa och Nisa är lik vår mamma. Jag är väl inte lik någon av dem, men har fått höra att jag och Nipa är mest lika varandra. Jag och Nipa är väl oxå mest lika i vår personlighet, vi kan dampa loss totalt medan äldsta syster är mer lugn och ansvarsfull, hehe.


Nipa, jag & Nisa. Utgång på Bogrens i Skövde 2007.


Nisa, jag & Nipa i Lund för några veckor sedan innan utgång i Malmö.


Syskonkärlek!


Justin, jag & Simone. Mina älskade syskonbarn.

Jahopp, det var den korta versionen av mina syskon dårrå.
Jag uppdaterar mer under dagen.

Puss & Snusk! // Thai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0