Torsdag 10 Mars - Ja, eller hur att flygvärdinnors jobb bara är att servera kaffe...

VARING för långt inlägg.

Det känns som varje gång jag bloggar jag hela tiden ursäktar att jag inte har bloggat. Ska försöka sluta med det, för jag ska ju bara blogga när jag vill och har tid. Idag har jag faktikst tid.

Ang cabin crew kursen..  Ja, ni tror säkert att en fkygvärdinnas jobb är att servera kaffe, stå i klackskor och se snygg ut, men tror ni det så tror ni så FEL.

Jag tror seriöst att jag aldrig har pluggat SÅ mycket som jag gjort dom senaste 2 veckorna sedan vi började kursen. Inte för att vara sådan, men jag för det mesta alltid haft lätt för skolan. Att plugga till prov har inte varit några problem och majoritetenbetygen på gymnasiebetyget är är MVG'n ja.. (vill dock säga att jag är smartare på papper än i verkligheten, haha!)

Kursen hitills har varit riktigt hård. Jag är i skolan varje dag och när jag kommer hem är det första jag gör är och dyker huvudet i boken. Jag har pluggat MINST 4 timmar per dag och då kommer jag hem kl 19:00 på kvällen. Jag har inte haft ett liv. Jag har inte ringt vänner, jag har inte ringt mamma och pappa, jag har inte varit hos mina svärföräldrar på middag. Jag har knappt hunnit laga mat till mig själv, tvättat eller städat.

Som TUR är har jag Alvaro och det tackar jag honom för, han har hjälp mig så mycket under denna tid. Jag finner inga ord om hur tacksam jag är över att han har varit där och "tagit hand" om mig.

Och så i fredags förra veckan så var det dags för det stora provet Intial exam som var på alla kapitel vi läst under dessa 2 veckor. Jag själv tyckte att det var lätt och alla andra i klassen oxå, även om det fanns några som tyckte tvärtom. Dagen innan hade jag suttit i 8 timmar och printat in allt u huvudet.

När vi skulle få reda på vårat resultat, fick vi först och främst vänta 6 timmar sen gå in en och en till klassrummet.. Varje person som går in, kommer ut och i princip gråter.. "Nej, jag klarade det inte.."
Därmed skönk den där känslan om att det hade gått bra och när det var dags för mig att gå in så var jag inte så jävla kaxig..

83 jävla % hade jag och eftersom att gränsen låg på 85 % så hade jag givetvis inte klarat det. Jag började ju störtlipa jag med, givetvis..
Totalt var det 8 av 25 personer som hade klarat provet första gången. Det är LITE..

Det som var svårast var ändå rättningen av provet. Idiot-proffessorn som var där var ju Hitler rätt upp i dagen.

"Neej Tina, det heter inte Help the passenger, det heter TREAT the passenger.." Öööh, vad är det i svaret du inte förstår vart jag vill komma..?? tänkte jag. Vi alla som inte klarade provet hade sådana löjliga fel så det inte var sant... shit. Det var mer en rättning i engelska än i kunskap kan jag garantera... " Det heter inte passenger, det heter THE passenger...."

Normalt sett i hemma i sverige ska man ju svara på frågor så man själv förstår dom. Men här NEJ, du ska svara hur det står BOKSTAVLIGEN i boken.. OK? Jag kom hem vid 21:00 på fredags kvällen och på lördag morgon klockan 10:00 skulle jag vara på plats för att göra omprovet. Jävligt lätt, när man kommer och storlipar och kan knappt läsa eller koncentrera sig på bok-helvetet...

Det var ju knappast lättare när vi kom och skulle göra omprov på lördagsmorgonen. Jag hade PANIK hela provet igenom och kunde inte ens skriva färdigt alla svaren pga tiden hade gått ut.. Resultatet blev 79% och det var kört.
Av alla som gjorde omprovet så var det 2-3 som klarade det... Yippi. Där grät vi alla 2 liter tårar var typ som livet hade just tagit slut..

Jag sörjde lördagen med att supa mig full och känna mig värdelös typ. Det var ju skoj. Jaha, vad ska jag göra nu med mitt liv.. vad är mina planer..?? Jag var typ vilsen i mig själv..

Men sen i söndags kväll ringer dom ifrån skolan och säger att vi fått en 3e chans till att göra provet, fråga mig inte varför men det är första gången i Ryan Airs historia som det här händer. Först var jag allmänt negativ till det, men Alvaro tyckte att jag skulle göra det och jag inte hade ngt att förlora. Ok, varför inte... jag kör.

Har nu suttit i 2 dagar och pluggat in boken BOKSTAVLIGEN.. och idag hade vi provet.
Jag hade 98 FUCKING % !! Tredje gången gilt ! Jag är glad igen !! =)

Så nu är jag tillbaka i kursen igen och just nu är vi totalt 15 personer som har klarat det, men det är 15 för lite...
Normalt sett är det 30 personer som klarar hela kursen och börjar jobba. Jag sörjer dock med dom som inte klarat det.. känns tungt.

Givetvist så har vi ett stort prov kvar, så så jävla kaxig är jag inte än.. uff !
Men jag säger det, trodde ni att det bara handlade om att servera kaffe så har ni SÅÅÅÅÅ FEEEEL !

Nu ska jag mysa med min nya älskling Pitxi. Jag tror att det var hon som gav mig tur, trots att hon fortfarande skiter och pissar inomhus... :P

From Barcelona with love // Thai


Kommentarer
Postat av: Micka

Härligt Tina. Du är grym!! Detta fixar du. Puss & kram

2011-03-10 @ 22:39:05
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: Malin Falk

Gumman!!1 Du är så jävla grym, jag vet att du kommer att fixa det sista provet också!! Vill man bara riktigt mycket så kommer det gå till slut! Hur blir det till påsk då? Vågar du komma hem eller kommer du någon annan helg ist?? ps:vilken söt liten vovve ni skaffat...pösss pösss

2011-03-13 @ 22:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0